🩺 Health😎 LifeStyle

Harsh Parenting Affects Child’s Brain

التربية القاسية تؤثر على دماغ الطفل

QNA – WGOQatar Translations 

Washington: A new international study by researchers from the Montreal University, Canada and Stanford University, USA, has warned that repeatedly getting angry, hitting or yelling at children can affect their brain development in adolescence.

Researchers found that children who grew up with harsh parenting developed a smaller frontal cortex and cerebral lobe, two areas of the brain that play a key role in emotional regulation, anxiety and depression.

Researchers hope the findings will encourage parents to implement less severe measures when interacting with their children.

Dr Sabrina Suffren, who led the study, said: ” The results go beyond changes in the brain. I think what’s important is for parents and society to understand that the frequent use of harsh parenting practices can harm a child’s development.”.

قنا

واشنطن: حذّرت دراسة دولية جديدة أجراها باحثون من جامعة مونتريال الكندية وجامعة ستانفورد الأمريكية، من أن الغضب المتكرر أو الضرب أو الصراخ في وجه الطفل، يمكن أن يؤثر على هياكل دماغه في مرحلة المراهقة. ووجد الباحثون أن الأطفال الذين نشؤوا على التربية القاسية، طوروا قشرة فص جبهية ولوزة مخية أصغر، وهما بنيتان دماغيتان تلعبان دورًا رئيسيًا في التنظيم العاطفي وظهور القلق والاكتئاب. ويأمل الباحثون أن تشجّع النتائج الآباء على تنفيذ تدابير أقلّ قسوة عند التفاعل مع أطفالهم.

وقالت الدكتورة سابرينا سوفرين، التي قادت الدراسة: «إنّ الآثار تتجاوز التغيرات في الدماغ، أعتقد أن المهم هو أن يفهم الآباءُ والمجتمع أن الاستخدام المتكرر لمُمارسات الأبوة القاسية يمكن أن يضرّ بنموّ الطفل، نحن نتحدث عن التطور الاجتماعي والعاطفي، وكذلك عن النمو العقلي».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format