🎸 Music

Adele named UK’s best-selling female artist of century

اختيار أديل “فنانة القرن” لألبوماتها الأكثر مبيعاً في المملكة المتحدة

Anadolu

ISTANBUL – British singer-songwriter Adele has been named the UK’s best-selling artist of the 21st century, a British music industry association said.

The 32-year-old pop idol was “named the best-selling women album artist of the century,” the British Phonographic Industry (BPI) announced on its website.

Their top ten women album artists since the start of 2000, based on Official Charts Company data, also feature music icons such as Amy Winehouse, Kylie, Madonna, and P!nk.

“Between them the Top Ten artists have sold in excess of 72 million albums (including streamed album equivalents), with three of the artists British – Adele, Dido and Amy Winehouse,” the association added.

London-born Adele entered the music business in 2007, and 10 years later she swept the Grammy Awards, bagging five honors, including the coveted Record of the Year for Hello and Album of the Year for 25.

Her many hits include Hello, Someone Like You, and Skyfall. 

On her most recent album, 25, released in 2015, she said: “25 is about getting to know who I’ve become without realizing. And I’m sorry it took so long, but you know, life happened.”

الاناضول – ترجمة WGOQatar

اسطنبول: اختيرت المغنية وكاتبة الأغاني البريطانية أديل “الفنانة ذات الالبومات الاكثر مبيعاً في المملكة المتحدة في القرن الحادي والعشرين”، بحسب ما أعلنته الجمعية البريطانية لصناعة الموسيقى.

أعلنت شركة صناعة الفونوغرافيك البريطانية على موقعها الإلكتروني أن الفنانة الشعبية البالغة من العمر 32 عامًا قد اختيرت “الفنانة صاحبة الألبوم الأكثر مبيعًا في القرن”.

استنادا إلى البيانات الرسمية لشركة الاغاني، لائحة أفضل عشر ألبومات لمغنيات منذ بداية عام 2000، تتضمن أيقونات الموسيقى مثل أيمي واينهاوس وكايلي ومادونا وبينك

وأضافت الشركة: “فيما بينهم ، باع العشرة الأوائل أكثر من 72 مليون ألبوم (بما في ذلك الألبومات ذات الاصدار الالكتروني)، مع ثلاثة من الفنانين البريطانيين “أديل ودايدو وإيمي واينهاوس”.

ودخلت أديل المولودة في لندن عالم الموسيقى في عام 2007 ، وبعد 10 سنوات حصلت على خمس جوائز غرامي، بما في ذلك جائزة أغنية العام لأغنيتها “هيللو” وجائزة ألبوم العام لألبومها “25”.

آديل تملك العديد من الأغاني المعروفة من بينها “هيللو” و” سم ون لايك يو” و”سكاي فال”.

وفي ألبومها الأخير، “25”، الذي صدر في عام 2015 ، قالت: ” ألبوم 25 هو حول التعرف على الشخص الذي أصبحته دون أن أدرك. وأنا آسفة ان استغرق ذلك وقتا طويلا، ولكن كما تعلمون، حالت الحياة دون ذلك”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format