🎸 Music

Britney Spears bids again to permanently get dad out of her personal affairs

بريتني سبيرز تحاول إخراج والدها بشكل دائم من شؤونها الشخصية

Reuters

LOS ANGELES – Lawyers for Britney Spears will again ask a Los Angeles court next month to make official the replacement of her father as her conservator in a long-running battle over control of her personal and financial affairs.

Her lawyer, Samuel Ingham, told a court hearing on Wednesday that he would ask that Jodi Montgomery, who in 2019 was appointed temporary conservator of the singer’s personal affairs, be made permanent. Ingham said he would present the petition at an April 27 hearing.

Britney Spears, now 39, has made clear through her lawyer in the past year that she no longer wants her father involved in her affairs. A previous bid to remove him failed in August last year.

Montgomery, the singer’s care manager, took over from the singer’s father Jamie Spears after he suffered a bout of ill health. Jamie Spears remains legal guardian of his daughter’s financial affairs but is now sharing those duties with a financial institution.

A planned court review on Wednesday of the pop star’s finances was postponed for a month.

Jamie Spears was appointed conservator in 2008 after his daughter was hospitalized for psychiatric treatment following a widely publicized breakdown.

A television documentary in February brought new scrutiny to the case and to the #FreeBritney movement started by fans.

#FreeBritney supporters believe Spears is being kept prisoner and that she is sending cryptic signals begging to be freed through her social media accounts.

Vivian Thoreen, an attorney for Jamie Spears, noted last month the pop star had never requested the termination of the legal arrangement.

“This is a story about a fiercely loyal, loving, and dedicated father who rescued his daughter from a life-threatening situation. People were harming her and they were exploiting her,” Thoreen told TV show “Good Morning America” in an interview.

“Anytime Britney wants to end her conservatorship she can ask her lawyer to file a petition to terminate it,” Thoreen said.

رويترز – ترجمة WGOQatar 

لوس انجليس: مرة أخرى، سيطلب محامو بريتني سبيرز من محكمة في لوس انجليس الشهر المقبل تأكيد استبدال والدها كوصي لها في معركة طويلة الأمد للسيطرة على شؤونها الشخصية والمالية.

وقال محاميها، صموئيل إنغام، في جلسة استماع بالمحكمة يوم الأربعاء إنه سيطلب تعيين جودي مونتغمري، التي تم تعيينها في عام 2019 كوصية مؤقتة لشؤون بريتني الشخصية. حيث قال إنه سيقدم الالتماس في جلسة 27 أبريل.

وأوضحت بريتني سبيرز، البالغة من العمر 39 عامًا، من خلال محاميها العام الماضي أنها لم تعد تريد أن يتدخل والدها في شؤونها. وفشلت محاولة سابقة لعزله في أغسطس آب من العام الماضي.

تولت مونتغمري، الوصية القانونية لبريتني، المسؤولية من والد المغني جيمي سبيرز بعد أن عانى من اعتلال بصحته. ولا يزال جيمي سبيرز الوصي القانوني على الشؤون المالية لابنته ولكنه يتقاسم هذه الواجبات الآن مع مؤسسة مالية.

وتم تأجيل مراجعة قضائية كانت مقررة يوم الأربعاء من أجل الشؤون المالية لنجمة البوب ​​لمدة شهر.

حيث كان قد تم تعيين جيمي سبيرز وصياً في عام 2008 بعد أن دخلت ابنته المستشفى لتلقي العلاج النفسي بعد انهيارها العصبي الذي تم نشره على نطاق واسع.

دقق الفيلم الوثائقي التلفزيوني في فبراير بقضية حركة #حرروا_بريتني التي بدأها المعجبون.

حيث يعتقد أنصار #حرروا_بريتني أن سبيرز محتجزة وأنها ترسل إشارات مشفرة تطلب إطلاق سراحها من خلال حساباتها على وسائل التواصل الاجتماعي.

ولاحظت فيفيان تورين، محامية جيمي سبيرز، الشهر الماضي أن نجمة البوب ​​لم تطلب أبدًا إنهاء الترتيب القانوني.

حيث قالت تورين في مقابلة مع البرنامج المتلفز “غود مورنينغ أمريكا” “هذه قصة عن أب مخلص ومحب أنقذ ابنته من موقف يهدد حياتها. كان الناس يؤذونها ويستغلونها”.

وقالت تورين: “في أي وقت تريد بريتني إنهاء حكم الوصاية، يمكنها أن تطلب من محاميها تقديم التماس لإنهائه”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format