👮‍♂️ Government

Neymar Out Again as PSG Face Lille in the Cup

نيمار يواصل غيابه أمام ليل في ثمن نهائي كأس فرنسا

QNA

Paris: French giants Paris Saint Germain announced that Brazilian superstar Neymar Jr. is suffering from an adductor muscle injury that will leave him out of today’s match against Lille just like his Spanish teammate Pablo Sarabia. PSG also said that Neymar has made a comeback to training individually.

Neymar was injured on Feb. 10 during PSG’s match against Caen (1-0) in the cup, and he was expected to return early this month, according to the medical diagnosis.

Doubts remain over his participation in the important match against Lyon in the 30th round of the French League, as it is considered a crucial match for the title race.

Making a comeback to the squad are Moise Kean, who recovered from COVID-19, Alessandro Florenzi who was out with an adductor muscle injury, and Spanish midfielder Ander Herrera who was missing due to a knee injury.

The defending champions hope to surprise Lille, the table leaders, after their sudden loss to Nantes 1-2 in the French League last Sunday.

قنا

باريس: أعلن نادي باريس سان جرمان الفرنسي، يوم الأمس، أن نجمه البرازيلي نيمار الذي يتعافى من إصابة في العضلة المقرّبة سيغيب عن مواجهة ضيفه ليل اليوم /الأربعاء/ في ثمن نهائي كأس فرنسا لكرة القدم، على غرار زميله الإسباني بابلو سارابيا.

وقال النادي في بيان إن المهاجم البرازيلي استأنف تدريباته مع المجموعة ويواصل تدريباته الانفرادية.

وأصيب نيمار في 10 فبراير الماضي خلال المباراة ضد كاين (1-صفر) في مسابقة كأس فرنسا وكان متوقعاً أن يعود مطلع الشهر الجاري بحسب التشخيص الطبي.

وتبقى الشكوك حيال مشاركته في المباراة المهمة أمام ليون في المرحلة الثلاثين من الدوري الفرنسي، إذ أنها تعتبر حاسمة في السباق إلى اللقب بالدوري .

أما في ما يتعلق بالعائدين، فسيكون الإيطاليان مويز كين العائد من /كوفيد – 19/ وأليساندرو فلورنزي من إصابة /العضلة المقرّبة/ ولاعب الوسط الإسباني أندير هيريرا من إصابة /عضلة باطن الركبة/، جاهزين للعب.

ويأمل نادي العاصمة الباريسية حامل اللقب في العودة إلى سكة الانتصارات أمام ليل متصدر الدوري بعد خسارته المفاجئة أمام نانت (1-2) في الدوري الفرنسي يوم الاحد الماضي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format