🎾 Tennis

Nadal Withdraws from Miami Open

نادال يعلن انسحابه من بطولة ميامي للتنس

QNA

Miami: Rafael Nadal announced his withdrawal from the 2021 Miami Open due to the lack of physical preparation.

“Sad to announce that I won’t be playing in Miami, a city that I love. I need to fully recover and get ready for the clay court season in Europe,” the World No.3 said.

The Spaniard has been suffering from backaches since his arrival in Australia in January, a few weeks before the start of the Australian Open, the first Grand Slam tournament.

Also, Roger Federer, world No.6, and the holder of the 2019 edition title announced earlier that he would not participate in the tournament in Florida between March 22 and April 4.

قنا

ميامي: أعلن الاسباني رافايل نادال، المصنف ثالثا عالميا، انسحابه من بطولة ميامي الدولية للتنس، أولى دورات الماسترز للألف نقطة، بسبب عدم استعداده بدنيا.

وأبدى نادال حزنه للإعلان عن عدم مشاركته في البطولة، وقال ” يتوجب عليّ التعافي بشكل كليّ “، في اشارة منه إلى معاناته من أوجاع في الظهر منذ وصوله الى استراليا في يناير الماضي قبل بضعة اسابيع من انطلاق بطولة استراليا المفتوحة، أولى بطولات الجراند سلام.

ويأتي انسحاب نادال (34 عاما) عقب إعلان السويسري روجيه فيدرر، المصنف سادسا عالميا، وحامل اللقب في النسخة الاخيرة في عام 2019، في وقت سابق عدم مشاركته في الدورة المقامة في ولاية فلوريدا في الفترة بين 22 مارس الحالي والرابع من أبريل المقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format