🩺 Health🦠Coronavirus

Cholesterol Drugs Reduce Coronavirus mortality By Half

عقاقير الكوليسترول تقلل وفيات كورونا للنصف

Agencies

Washington: A recent study, published in the scientific journal Nature, found that cholesterol-lowering drugs reduce the coronavirus mortality rate by almost half.

The study, conducted by researchers in the United States and Sweden, said that coronavirus patients who were taking cholesterol-lowering drugs were less likely to die or be admitted to an intensive care unit due to the epidemic, according to Al-Hurra.

Cholesterol-lowering drugs are a class of drugs that are commonly prescribed to help lower cholesterol levels and are also used by diabetics and cardiovascular patients.

وكالات

واشنطن: توصلت دراسة حديثة، نشرتها مجلة «نيتشر» العلمية، إلى أن العقاقير المخفضة للكوليسترول تؤدي إلى انخفاض معدل وفيات كورونا إلى النصف تقريبًا. وقالت الدراسة، التي أجراها باحثون في الولايات المتحدة والسويد، إن مرضى كورونا الذين كانوا يتناولون عقاقير مخفضة للكوليسترول هم أقل عرضة للوفاة أو دخول وحدة العناية المركزة بسبب الوباء، وفقًا لموقع قناة «الحرة». والعقاقير المخفضة للكوليسترول هي فئة من الأدوية التي يتم وصفها عادة للمساعدة في خفض مستويات الكوليسترول في الدم، ويتم استخدامها أيضًا من قبل مرضى السكري والقلب والأوعية الدموية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format