😎 LifeStyle🌍 World🦠Coronavirus

Qatar Airways to Trial IATA Digital Passport

القطرية تبدأ بتجربة تطبيق جواز السفر الرقمي

QNA

Doha: Qatar Airways announced that it will become the first airline in the Middle East to begin trials of the innovative new IATA Travel Pass Digital Passport mobile app, in partnership with the International Air Transport Association (IATA), Qatar Ministry of Public Health, Primary Health Care Corporation and Hamad Medical Corporation, starting 11 March 2021.

Passengers on the award-winning airlines Doha to Istanbul route will become the first group to experience the Digital Passport app which aims to play an important role in the airlines vision to have a more contactless, secure and seamless travel experience for its passengers.

IATA Travel Pass ensures passengers receive up-to-date information on COVID-19 health regulations at their destination country, as well as complying with strict global data privacy regulations to enable the sharing of COVID-19 test results with airlines to verify they are eligible to undertake their journey.

HE Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker, said: “As the worlds leading airline for safety, innovation and customer experience, we are the industrys firmest advocate for introducing digital solutions to help passengers safely and seamlessly navigate complex and ever-changing entry restrictions across the globe.

“We have confidence in the credibility of the IATA Travel Pass as the industrys most reliable and innovative solution given its strong data privacy compliance, long-standing entry rules engine and ability to provide an end-to-end solution. We are proud to be at the forefront of trialing this platform, being one of the first globally and the first airline in the Middle East to trial the technology.

“With the strictest data privacy regulations, IATA Travel Pass is a huge step towards proving that ICAOs global standards for digital passports do work. It will also assist in laying the foundation for governments across the world to come together in the development of standardized regulations to reduce the current patchwork of red tape across the international travel industry. In partnership with the World Health Organisation, IATA is also engaged in helping to define a standardized vaccine certificate that will be necessary for the opening of borders and scalable increase of global travel”

IATA Director General and CEO, Alexandre de Juniac, said: “Qatar Airways full deployment of IATA Travel Pass is a significant milestone in restarting global connectivity. Governments are requiring testing or vaccination certifications to enable travel and the IATA travel app helps travelers to securely and conveniently manage and provide their credentials. All passengers using IATA Travel Pass can be confident that their data is protected and governments can trust that the “OK to travel” means both a genuine credential and a verified identity,”

قنا

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية، أنها أصبحت أول شركة طيران في الشرق الأوسط تبدأ بتجربة تطبيق الهواتف المحمولة الجديد والمبتكر “جواز السفر الرقمي”، وذلك بالتعاون مع الاتحاد الدولي للنقل الجوي (إياتا) ووزارة الصحة العامة في قطر، ومؤسسة الرعاية الصحية الأولية، ومؤسسة حمد الطبية، وذلك اعتبارا من 11 مارس الجاري.

ويضمن “جواز السفر الرقمي” الخاص بالاتحاد الدولي للنقل الجوي حصول المسافرين على تحديثات عن المعلومات المتعلقة بلوائح الصحة الخاصة بكوفيد-19 في الوجهة التي يسافرون إليها، مع الامتثال للوائح والأحكام العالمية الصارمة المتعلقة بخصوصية البيانات والتي تتيح إمكانية مشاركة نتائج اختبارات كوفيد-19 الخاصة بالمسافرين مع شركات الطيران، للتحقق من أهليتهم للسفر.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية “إننا من أشد الداعمين لاستخدام حلول رقمية في قطاع الطيران لمساعدة المسافرين على السفر بأمان وسلامة في ظل القيود المعقدة والمتغيرة باستمرار في مختلف أنحاء العالم”.

وأضاف سعادته :” نحن نثق بمصداقية جواز السفر الرقمي الخاص بالاتحاد الدولي للنقل الجوي بوصفه الحل الأكثر ابتكارا وموثوقية في قطاع الطيران، وذلك بسبب قدرته الفائقة على الامتثال لخصوصية البيانات واحتوائه على تحديثات مستمرة حول قيود الدخول إلى الدول، بالإضافة إلى قدرته على تقديم حلول متكاملة، كما أننا نفتخر بأننا في طليعة الشركات التي تلتزم باستخدام أحدث الحلول المبتكرة، وأننا شركة الطيران الأولى في الشرق الأوسط وواحدة من أوائل شركات الطيران في العالم التي تجرب هذه التكنولوجيا المبتكرة”.

واختتم سعادة السيد الباكر بالقول:” مع الأنظمة الصارمة لخصوصية البيانات فإن جواز السفر الرقمي الخاص بالاتحاد الدولي للنقل الجوي يعتبر بمثابة خطوة مهمة في سبيل التأكيد على نجاح وفعالية المعايير العالمية التي وضعتها منظمة الطيران المدني الدولي لجواز السفر الرقمي.

كما سيساعد هذا الجواز في إرساء الأسس القوية التي ستمكن الحكومات العالمية من وضع لوائح موحدة للحد من التراجع الحالي الذي يشهده قطاع السفر.

ويقود الاتحاد الدولي للنقل الجوي بالتعاون مع منظمة الصحة العالمية الجهود الرامية إلى المساعدة على تصميم شهادة لقاح موحدة، ستكون ضرورية لفتح الحدود بين الدول وزيادة السفر على الصعيد العالمي”.

من جانبه ،قال السيد ألكسندر دي جونياك، المدير العام والرئيس التنفيذي للاتحاد الدولي للنقل الجوي (إياتا):” يعد استخدام الخطوط الجوية القطرية لجواز السفر الرقمي الخاص بـ /إياتا/ بمثابة نقطة تحول مهمة تجاه تعافي قطاع السفر العالمي”.

وأضاف أنه مع المتطلبات الحكومية التي تستوجب من المسافرين الخضوع لفحوصات أو الحصول على شهادة اللقاح لكي يتمكنوا من السفر بأمان، يأتي دور جواز السفر الرقمي في مساعدة المسافرين على إدارة وتقديم وثائقهم الشخصية بصورة سلسة وآمنة.

وأشار إلى أنه يمكن لجميع المسافرين الذين يستخدمون جواز السفر الرقمي أن يكونوا على ثقة من أن بياناتهم محمية، وبأن الحكومات يمكنها أن تثق بأن إشارة “الموافقة على السفر” هي بمثابة اعتماد حقيقي وهوية تم التثبت منها على حد سواء”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format