💰 Business🌍 World

OECD Hikes 2021 World Growth Forecast to 5.6%

منظمة التعاون والتنمية ترفع توقعاتها للنمو العالمي إلى ٥،٦٪ في ٢٠٢١

QNA

Paris: The Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) has lifted its 2021 global growth forecast to 5.6%. The deployment of coronavirus vaccines and a huge US stimulus program have greatly improved the world’s economic prospects.

Tuesday’s figure is an increase of 1.4% from the Paris-based organization’s December forecast, and welcome news for the world economy. It plunged into recession last year, when governments introduced restrictions to curb the coronavirus pandemic.

The OECD called on officials to accelerate the production of vaccines against the Coronavirus (COVID-19). 

قنا

باريس: رفعت منظمة التعاون الاقتصادي والتنمية /OECD/، يوم الأمس، بشكل كبير توقعاتها للنمو العالمي إلى 5.6% في 2021 بعدما كان 4.2%، معولة على الآثار المتضافرة لخطة الإنعاش الأمريكية الضخمة وحملات التطعيم.

وقالت المنظمة في توقعاتها إن “الآفاق الاقتصادية العالمية تحسنت بشكل واضح في الأشهر الأخيرة مع توافر اللقاحات الفعالة بشكل تدريجي وإعلان إجراءات دعم جديدة في بعض الدول ومؤشرات تظهر أن الاقتصاد يتكيف بشكل أفضل مما كان متوقعا مع القيود المفروضة”.

لكن منظمة التعاون الاقتصادي والتنمية، دعت المسؤولين إلى تسريع إنتاج اللقاحات المضادة لفيروس كورونا /كوفيد – 19/.

وكان صندوق النقد الدولي قد رفع في يناير الماضي، توقعاته لنمو الاقتصاد العالمي في 2021، وقال إنّ الركود الذي أوقد فيروس كورونا شرارته في العام الماضي سيكون أقل بنحو نقطة مئوية كاملة من التقديرات السابقة.

وتعد منظمة التعاون الاقتصادي والتنمية التي أنشئت في 30 سبتمبر عام 1961، منظمة دولية تهدف إلى التنمية الاقتصادية وإلى إنعاش التبادلات التجارية، وتتكون من مجموعة من البلدان المتقدمة التي تقبل مبادئ الديمقراطية التمثيلية واقتصاد السوق الحر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format