💰 Business👮‍♂️ Government

Qatar Participates in 2nd ‘Maritime India Summit 2021’

قطر تشارك في الدورة الثانية لقمة الهند البحرية ٢٠٢١

QNA

Doha: The State of Qatar participated in the second edition of ‘Maritime India Summit 2021’ (MIS), which was inaugurated Tuesday by Prime Minister of India Narendra Modi via video conferencing technology.

HE Minister of Transport and Communications Jassim bin Saif Al Sulaiti represented Qatar in the virtual Summit which is attended by several ministers and decisionmakers representing the maritime industry, CEOs and chairmen of Indian and international maritime companies, as well as several global financial organizations that eye investment in maritime industry. It is also attended by multiple maritime industry enterprise and SMEs owners, academia and researchers.

The 2nd edition of MIS will discuss latest and future trends in the maritime industry in the post-pandemic COVID-19 world, attracting potential global investors and exploring opportunities of cooperation between officials, representatives and delegations of the participating countries, aiming for the best use of the potential of the maritime industry around the world.

HE the Minister also participated in the Ministerial Session, which discussed developing the maritime industry, ports and hot topics on environment and sustainability.

قنا

الدوحة: شاركت دولة قطر في الدورة الثانية لـ/قمة الهند البحرية 2021/، التي افتتح أعمالها يوم الأمس دولة السيد ناريندرا مودي رئيس وزراء جمهورية الهند، عبر تقنية الاتصال المرئي.

مثل دولة قطر في القمة سعادة السيد جاسم بن سيف السليطي وزير المواصلات والاتصالات، إلى جانب عدد من الوزراء وصناع القرار في القطاع البحري العالمي وكبار المديرين ورؤساء الشركات الهندية والدولية العاملة في القطاع، وعدد من المؤسسات المالية العالمية التي تسعى للاستثمار في القطاع البحري، فضلا عن أصحاب المشاريع والشركات الصغيرة والمتوسطة في هذا القطاع إلى جانب مشاركة واسعة من الأكاديميين والباحثين.

وتناقش الدورة الثانية للقمة التي تنتهي أعمالها بعد غد /الخميس/، الاتجاهات المستقبلية للقطاع البحري بعد جائحة فيروس كورونا /كوفيد ـ 19/، بالإضافة إلى كيفية جذب المستثمرين الدوليين المحتملين واستكشاف فرص التعاون بين مسؤولي ومندوبي ووفود الدول المشاركة من أجل استغلال أمثل للإمكانيات التي يتيحها القطاع البحري في أنحاء العالم.

كما شارك سعادة السيد جاسم بن سيف السليطي في أعمال الجلسة الوزارية التي ناقشت تطوير القطاع البحري والموانئ وقضايا البيئة والاستدامة في هذا القطاع الحيوي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format