⚽ QSL

Al Sadd Beat Al Arabi in Qatar Derby

السد يحسم قمة الديربي بثلاثية في شباك العربي

QNA

Doha: Al Sadd defeated Al Arabi 3-2 in an electrifying Qatar Derby in Week 17 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Al Sadd Stadium on Monday.

Al Sadd twice fought back from deficit and pulled off an incredible last-gasp victory in the much-awaited Qatar Derby, made famous because of both teams’ passionate fan following, rich tradition and outstanding credentials.

In fact, Al Arabi were cruising to victory till the last minute of regular time before Al Sadd levelled the score. The Wolves then struck the winning goal in stoppage time, much to the dismay of The Dream Team’s players and supporters.

Rodrigo Tabata (63rd minute), Baghdad Bounedjah (90th minute) and Santi Cazorla (90+2) scored for Al Sadd, who raised their points tally to 47 with an unbeaten record, the only team to do so in this season’s league championship.

Sebastian Soria (10th minute) and Yousef Msakni (77th minute) were on target for Al Arabi, who stood on 23 points.

Al Sadd thus extended their domination of Al Arabi this season, having beaten them 4-1 in the first-leg Qatar Derby of 2020-21 QNB Stars League.

Al Sadd had more of the ball in the first half with 61 per cent even though Al Arabi took the half-time break with a 1-0 lead.

The fast-paced game saw both teams attack from the word go and Al Arabi shocked Al Sadd with an early goal, with Soria heading in a measured cross from the right by Mehrdad Mohammadi.

In fact, Mehrdad gave the assist for their second goal as well with a through pass that was translated into goal by Msakni with a long-range shot.

Al Arabi were a determined lot, just like they performed against Al Sadd in the 2019-20 season Amir Cup final before going down fighting.

On the half-hour mark, Msakni was just thwarted by Al Sadd goalkeeper Meshaal Barsham.

At the other end, Bounedjah thrice and his team-mate Nam Tae-Hee once missed the target.

Action continued to be hot in the second half and Cazorla hit a grounder against the right upright in the 54th minute. Soon, Al Sadd captain Hassan Al Haydous’ shot was blocked by Al Arabi goalkeeper Mahmoud Abunada and Bounedjah hit one wide of the target.

Tabata drew level for Al Sadd by placing the ball home in a goalmouth melee, with Nam doing the spadework along the left goalline.

After Msakni took Al Arabi ahead for a second time, Al Sadd did not lose heart and their concerted efforts bore fruit when Bounedjah headed home Guilherme Torres’ long cross from the right.

Cazorla sealed the issue in favour of Al Sadd by firing in a missile as a thriller came to a close. 

قنا

الدوحة: حسم السد قمة /ديربي/ الكرة القطرية بفوزه على العربي بثلاثية مقابل هدفين في المواجهة التي جمعت بين الفريقين مساء الأمس على ملعب جاسم بن حمد بنادي السد ضمن مباريات الجولة السابعة عشرة من الدوري القطري لكرة القدم /دوري نجوم QNB/ للموسم الكروي 2020-2021.

أحرز أهداف السد كل من حسن الهيدوس والجزائري بغداد بونجاح والإسباني سانتي كازرولا في الدقائق 63 و90 و92.. وسجل هدفي العربي، سيبستيان سوريا والتونسي يوسف المساكني في الدقيقتين 10 و77.

وبهذه النتيجة ارتفع رصيد السد إلى 47 نقطة يتربع بها على قمة الترتيب، وأصبح يحتاج إلى نقطتين فقط للفوز رسميا بالدرع.. وتجمد رصيد العربي عند 23 نقطة احتل بها المركز السادس.

جاءت بداية الشوط الأول هجومية قوية، وكاد السد يسجل مبكرا في الدقيقة الأولى عن طريق بغداد بونجاح الذي سدد كرة قوية لكن ضغط أيوب عزي جعلها تخرج فوق العارضة.. وغاب عن العربي في هذا اللقاء الأيسلندي آرون بعد إصابته خلال عمليات الإحماء، كما افتقد الفريق جهود مدربه هيمير هالجريمسون الذي أصيب بفيروس كورونا /كوفيد-19/.

وتبادل الفريقان الهجمات بحثا عن هدف مبكر، فلم يكن هناك أي حذر وغلب الطابع الهجومي على أداء لاعبي الفريقين.

ونجح العربي في تسجيل الهدف الأول من ضربة رأس في الدقيقة 10 بعد هجمة منظمة بدأت من وسط الملعب عن طريق يوسف المساكني الذي مرر للإيراني مهرداد محمدي، لعبها بدوره عرضية متقنة من ناحية اليمين، وباغت سيبستيان سوريا من خلالها دفاع السد ولعبها في المرمى بطريقة رائعة مسجلا الهدف.

وكاد بونجاح يسجل هدف التعادل سريعا بعد تسديدة قوية في الدقيقة 12 لكن تصدى لها الحارس محمود أبوندى ببراعة.

ورد العربي بهجمة سريعة عن طريق يوسف المساكني في الدقيقة 30 بعد انطلاقة من الجهة اليسرى وسدد كرة قوية لكن أنقذها ببراعة الحارس مشعل برشم وأخرجها إلى ضربة ركنية، ومع مرور الدقائق انتهي الشوط الأول بتقدم العربي بهدف دون رد.

وفي الشوط الثاني وعلى غرار البداية القوية بالشوط الأول دخل السد باحثا عن هدف التعادل، وأنقذ القائم الأيمن العربي من تسديدة سانتي كازورلا في الدقيقة 55 ليستمر تقدم العربي.

وواصل السد مسلسل إهدار الفرص، وهذه المرة في الدقيقة 58 عن طريق بونجاح الذي انفرد بالمرمى لكنه سددها على يمين الحارس أبوندى لتضيع فرصة التعادل على السد.

ونجح السد في إدراك التعادل عن طريق رودريجو تباتا في الدقيقة 63، بعد عمل رائع من الكوري الجنوبي نام تي هي الذي انطلق من الجهة اليسرى ولعب عرضية لتباتا الذي وضعها في المرمى لتصبح النتيجة 1-1.

أشعل الهدف حماس لاعبي السد الذين استمروا في الضغط، ثم رد العربي بالهدف الثاني في الدقيقة 77 عن طريق المساكني بتسديدة رائعة من خارج منطقة الجزاء على يسار الحارس مشعل برشم ليتقدم العربي 2-1.

لم يستسلم السد ونجح بونجاح في تسجيل هدف التعادل لفريقه في الدقيقة 90 بضربة رأس متقنة لتصبح النتيجة 2-2.

وفي الوقت الذي كان الجميع يتوقع نهاية المباراة بالتعادل الإيجابي، عاد السد للتقدم بهدف في الوقت القاتل عن طريق الإسباني سانتي كازورلا الذي سدد كرة صاروخية في الدقيقة الثالثة من الوقت بدل الضائع على يمين الحارس محمود أبوندى، ليتقدم السد بنتيجة 3-2، وتنتهي المباراة على وقع الانتصار الخامس عشر للزعيم هذا الموسم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format