🌍 World

An Exciting Discovery About the First Black Hole in Space

اكتشاف مثير حول أول ثقب أسود بالفضاء

Agencies

London: A new study reveals that the supermassive black hole, 7200 light-years away from Earth, is 50% larger than originally expected.

It was named Cygnus-X-1 and was the first black hole confirmed by astronomers after it was first discovered in 1964 when the Geiger enumerators were sent into space on a rocket.

Thanks to a range of new technologies and more advanced telescopes, including a very long Baseline Array the size of the continent, astronomers have been able to determine that the stellar phenomenon is 21 times the mass of the Sun.

Astronomers from Curtin University in Australia say this is the record for a black hole that has been directly observed as a result of matter falling into it.

The new measurements also found that it was 20% further from Earth than previously thought – based on the original results of 1964.

The very long baseline array, that was used to make the new measurements, is a continent-sized radio telescope made up of 10 dishes spread evenly across the US and its territories – from the US Virgin Islands to New Hampshire.

وكالات

لندن: كشفت دراسة جديدة أن الثقب الأسود الهائل الذي يبعد 7200 سنة ضوئية عن الأرض، أكبر بنسبة 50٪ مما كان متوقعًا في الأصل.

وأُطلق عليه اسم Cygnus-X-1، وكان أول ثقب أسود أكده علماء الفلك، بعد اكتشافه لأول مرة في عام 1964 عندما تم إرسال عدّادي Geiger إلى الفضاء على صاروخ.

وبفضل مجموعة من التقنيات الجديدة والتلسكوبات الأكثر تقدمًا، بما في ذلك مصفوفة خط الأساس الطويل جدًا بحجم القارة، تمكن علماء الفلك من تحديد أن الظاهرة النجمية تبلغ 21 ضعفًا من كتلة الشمس.

ويقول علماء الفلك من جامعة كيرتن في أستراليا، إن هذا هو الرقم القياسي لثقب أسود تمت ملاحظته بشكل مباشر نتيجة سقوط المادة فيه.

ووجدت القياسات الجديدة أيضًا أنه كان بعيدًا عن الأرض بنسبة 20٪، مما اعتُقد سابقًا – بناءً على النتائج الأصلية لعام 1964.

وتأتي مصفوفة خط الأساس الطويل جدًا، التي استُخدمت لإجراء القياسات الجديدة، عبارة عن تلسكوب لاسلكي بحجم القارة يتكون من 10 أطباق موزعة بالتساوي في جميع أنحاء الولايات المتحدة وأقاليمها – من جزر فيرجن الأمريكية إلى نيو هامبشاير.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format