😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Vaccinated Residents and Citizens are Exempt from Quarantine Requirements after Travel

إعفاء الحاصلين على جرعتي اللقاح من الحجر الصحي بعد السفر إلى الخارج

QNA

Doha: The MOPH announced Thursday that fully vaccinated citizens and residents of Qatar are now exempt from quarantine requirements following travel abroad and following exposure to a COVID-19 positive case.

Chair of the National Health Strategic Group on COVID-19 and Head of Infectious Diseases at Hamad Medical Corporation Dr. Abdullatif Al Khal said that at least 14 days must have passed on taking the second dose, and that the result of a PCR test is negative after returning to Qatar or getting exposed to a positive case.

He said that the quarantine exemption is valid for a period of three months, starting 14 days after the second dose. He added that the period could be extended in the future with the availability of more clinical evidence. He also said that the exemption does not currently apply to people vaccinated in other countries.

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة اليوم أن المواطنين والمقيمين في دولة قطر الذين حصلوا على جرعتي اللقاح، باتوا معفيين من متطلبات الحجر الصحي بعد السفر إلى الخارج أو بعد مخالطة حالة إصابة إيجابية بكوفيد-19.

وقال الدكتور عبد اللطيف الخال ، رئيس المجموعة الاستراتيجية الصحية الوطنية للتصدي لفيروس (كوفيد-19)، ورئيس قسم الأمراض المعدية بمؤسسة حمد الطبية في هذا السياق إنه للتأهل للإعفاء من الحجر الصحي ، يجب أن يكون قد مر 14 يومًا على تلقي الجرعة الثانية من اللقاح ، ويجب أن تأتي نتيجة فحص مسحة (كوفيد-19) PCR سلبية عند العودة إلى قطر بعد السفر أو بعد التعرض لحالة إيجابية مصابة بفيروس (كوفيد-19) .

وبين الدكتور الخال ان الإعفاء من الحجر الصحي ساري المفعول لمدة ثلاثة أشهر ، تبدأ بعد 14 يومًا من الجرعة الثانية ، ويمكن تمديد هذه الفترة في المستقبل بعد الحصول على المزيد من الأدلة السريرية. ولا ينطبق الإعفاء حاليًا على الأشخاص الذين تم تطعيمهم في بلدان أخرى.”

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format