🌍 World🦠Coronavirus

WTO Chief Affirms Need to Facilitate Poor Countries’ Access to Covid-19 Vaccines

المديرة العامة لمنظمة التجارة العالمية: “بإمكاننا تسهيل حصول الدول الفقيرة على اللقاحات”

QNA

Geneva: The World Trade Organization’s (WTO) Director-General Ngozi Okonjo-Iweala said that the organization must help facilitate the access of poor countries to Covid-19 vaccines.

The WTO can contribute more to solving the crisis of the Covid-19 pandemic, by helping to facilitate access to vaccines for poor countries, WTO Director-General said in statements.

Okonjo-Iweala vowed to ensure that the multilateral trading system and the rules of the WTO are “conducive to making medicines and medical supplies accessible to the countries that need it.”

She also stressed the importance of “bridging the divide,” such as the digital gap between developing and developed countries, in achieving a more sustainable and inclusive global recovery.

“I think this can be done in concert with other organizations such as the World Bank, regional development banks … and with the IMF, to see what we can deliver to support in bridging this divide,” she said.

The WTO needs wide-ranging reforms to reposition itself for the future, she added.

Okonjo-Iweala has been appointed the new chief of the WTO, becoming the first woman to ever lead the Organization and the first African citizen to take on the role.

قنا

جنيف: أعلنت السيدة نغوزي أوكونجو – إيويلا المديرة العامة الجديدة لمنظمة التجارة العالمية ، أنه يجب على المنظمة أن تساعد في تسهيل حصول الدول الفقيرة على اللقاحات المضادة لفيروس كورونا “كوفيد-19”.

وقالت مديرة منظمة التجارة العالمية في تصريحات لها: “أعتقد أنه بإمكان منظمة التجارة العالمية أن تساهم أكثر في حل أزمة جائحة كوفيد-19، من خلال المساعدة في تسهيل حصول الدول الفقيرة على اللقاحات”.

وتعهدت بضمان أن يكون النظام التجاري متعدد الأطراف وقواعد منظمة التجارة العالمية “مواتيا لجعل الأدوية والإمدادات الطبية في متناول البلدان التي تحتاجها”.

كما شددت على أهمية “سد الفجوة” مثل الفجوة الرقمية بين البلدان النامية والبلدان المتقدمة لتحقيق انتعاش عالمي أكثر استدامة وشمولية.

وقالت “أعتقد أن هذا يمكن أن يحدث بالتنسيق مع منظمات أخرى مثل البنك الدولي وبنوك التنمية الإقليمية.. ومع صندوق النقد الدولي، لمعرفة ما يمكننا تقديمه من دعم لسد هذه الفجوة”.

وأقرت السيدة إيويالا، بالحاجة إلى الإصلاحات، حيث قالت: “هناك حاجة إلى إصلاحات عميقة لإعادة صياغة المنظمة وإعادة وضعها”.

تجدر الإشارة إلى أن السيدة إيويلا قد نصبت قبل يومين مديرة لمنظمة التجارة العالمية، لتصبح أول امرأة وأول إفريقية تتولى هذا المنصب .

ودعت أوكونجو-إيويلا إلى إعطاء دفع للمنظمة، معتبرة أنه من “الضروري” أن تكون منظمة التجارة العالمية “قوية” للتعافي من وباء كوفيد-19 وإنعاش الاقتصاد العالمي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format