🥅 LEAGUES

Bayern Come from Behind to Draw 3-3 with Arminia Bielefeld

بايرن ميونخ يتعادل بصعوبة مع أرمينيا بيليفيلد في الدوري الألماني

QNA

Berlin: Bayern Munich had to come from behind to secure a 3-3 draw with a strong Arminia Bielefeld in an thrilling Bundesliga match on Monday at the Allianz Arena.

Promoted Bielefeld got the early lead on nine minutes after Michel Vlap had plenty of space on the edge of the box to control the ball and shoot it past goalkeeper Manuel Neuer.

Thanks to another defensive attention lapse from Bayern, Amos Pieper headed in Bielefeld second goal before the break as play had to be interrupted twice in the first-half to clear snow off the pitch and switch balls from white to orange ones.

Bayern showed a fast reaction in the second-half with a volley goal from Robert Lewandowski in the 48th minute but celebrations didn’t last long as Christian Gebauer scored Arminia’s third just one minute later.

But a goal from Corentin Tolisso and a strong strike from outside of the box from Alphonso Davies saved a point for the home team.

Bayern lead now dropped from seven to five points over RB Leipzig, who beat Augsburg 2-1 on Friday. Bielefeld remained 16th in the relegation play-off spot. 

قنا

برلين: تعادل بايرن ميونخ بصعوبة مع ضيفه أرمينيا بيليفيلد بثلاثة أهداف لكل منهما في المباراة التي أقيمت على استاد أليانز أرينا، وذلك

في الجولة الـ21 من الدوري الألماني لكرة القدم.

وشهد الشوط الأول توقف المباراة لقرابة ثلاث دقائق بعد هطول الثلوج، وأمر الحكم بتغيير كرة المباراة بكرة أخرى ملونة، وقام عمال الملعب بإزالة الثلوج من فوق خطوط الملعب، كما اضطر الحكم لإيقاف المباراة أكثر من مرة بسبب إخفاء الثلوج لخطوط الملعب.

وسجل بايرن ميونخ أهدافه عن طريق اللاعب روبرت ليفاندوفسكي في الدقيقة 48، واللاعب كورينتين توليسو في الدقيقة 57، واللاعب ألفونسو ديفيز في الدقيقة 70.

وأحرز أهداف بيليفيلد الأول عن طريق اللاعب ميشيل فلاب في الدقيقة 9، والهدف الثاني عن طريق اللاعب اموس بيبر في الدقيقة 37، والهدف الثالث عن طريق كريستيان جباور في الدقيقة 49 .

وبهذه النتيجة رفع بايرن ميونخ رصيده إلى 49 نقطة في صدارة الترتيب، بينما رفع أرمينيا بيليفيلد رصيده إلى 18 نقطة في المركز السادس عشر.

الجدير بالذكر أن بايرن ميونخ قد تم تتويجه في بطولة كأس العالم للأندية /الخميس/ الماضي بعد فوزه على تيجريس اونال المكسيكي بهدف مقابل لا شي.

وسيواجه بايرن ميونخ /السبت/ القادم في الدوري فريق اينتراخت فرانكفورت صاحب المركز الثالث، وسيواجه ارمينيا بيليفيلد /الجمعة/ القادم على ملعبه فريق فولفسبورج في الأسبوع الـ22 من الدوري الألماني لكرة القدم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format