🐎Various

Preparations for Amir Sword Festival for Show Jumping, Dressage Completed

اكتمال ترتيبات انطلاق مهرجان سيف سمو أمير البلاد المفدى لقفز الحواجز والترويض

QNA

Doha: Qatar Equestrian Federation & Modern Pentathlon (QEFMP) announced on Monday the completion of arrangements to organize the HH the Amir Sword Festival for show jumping and dressage. The event will begin on Thursday over the course of three consecutive days.

HH the Amir Sword Festival for show jumping and dressage is the most prominent event of the QEFMP in every season and its most prestigious local tournament. It enjoys a large participation of jockeys and is highly organized.

Secretary General of the QEFMP Ali Al Rumaihi stressed in a press conference the Federation’s keenness to organize the festival amid strict precautionary measures for the safety of everyone, as the festival is held in coordination with the Ministry of Public Health in order to ensure that it is held in accordance with the measures followed in the country.

He revealed that the tournament’s financial prizes amount to approximately QR 500,000, as prizes will be presented to the jockeys in addition to a car for the first place winner in each race, indicating that the festival will be held with the participation of 100 jockeys.

Al Rumaihi confirmed that the HH the Amir Sword Festival will be held amidst strict procedures, as only 10 percent of the field capacity is allowed, with seats that exceed this permitted number being covered.

He also considered that the festival is a great opportunity for Qatari riders to prepare for the upcoming international competitions besides preparing for the Al Shaqab International Championship and the Longines International Equestrian Tour which will open in Al Shaqab in March in Doha.

In the same context, QEFMP signed sponsorship contracts for the festival with a number of national companies: Vodafone Qatar, Baladna Food, Abdullah Abdulghani & Bros, and Al Emadi Enterprises.

قنا

الدوحة: أعلن الاتحاد القطري للفروسية والخماسي الحديث الأمس عن اكتمال ترتيباته لتنظيم مهرجان سيف حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى، لقفز الحواجز والترويض الذي تنطلق فعالياته يوم الخميس المقبل، بالميدانين الداخلي والخارجي للاتحاد على مدار ثلاثة أيام متتالية.

ويعد مهرجان سيف سمو أمير البلاد المفدى لقفز الحواجز والترويض هو الحدث الأبرز لاتحاد الفروسية في كل موسم، ويعد أغلى البطولات المحلية التي ينظمها الاتحاد حيث يحظى بمشاركة كبيرة من الفرسان وبتنظيم يفوق البطولات العالمية لأهمية الحدث.

وشدد السيد علي الرميحي أمين السر العام للاتحاد القطري، في مؤتمر صحفي عقد الأمس، على حرص الاتحاد على تنظيم المهرجان وسط إجراءات احترازية مشددة تهدف لسلامة الجميع، حيث يقام المهرجان بالتنسيق مع وزارة الصحة العامة من أجل ضمان إقامته وفق الإجراءات الاحترازية المتبعة في الدولة.

وكشف أن البطولة تصل جوائزها المالية إلى ما يقارب الـ 500 ألف ريال قطري، حيث ستقدم جوائز للفرسان بجانب جوائز عينية عبارة عن سيارة للفائز بالمركز الأول في كل سباق، مشيرا إلى أن المهرجان سيقام بمشاركة 100 فارس وفارسة.

وأوضح أن المهرجان سيشهد في يومه الأول الفحص الطبي، بجانب جولتين لفرسان المستقبل على الصالة الداخلية للاتحاد، وفي يومه الثاني سيشهد 3 جولات في القفز هي الصغرى والمتوسطة والكبرى، كما سيشهد في يومه الثالث منافسات الترويض في الصباح بالميدان الداخلي للاتحاد وثلاث جولات للقفز، منوها إلى أن المهرجان يقام بنظام تجميع النقاط في جميع ايامه.

وأكد الرميحي أن مهرجان سيف سمو أمير البلاد المفدى سيقام وسط إجراءات مشددة حيث يسمح فقط بحضور 10 بالمائة من سعة الميدان، مع تغطية المقاعد التي تزيد عن هذا العدد المسموح.

وأعتبر الرميحي أن المهرجان فرصة كبيرة للفرسان القطريين للإعداد للمنافسات الدولية القادمة بجانب الإعداد لبطولة الشقب الدولية وجولات لونجين العالمية للفروسية التي تفتتح في الشقب الشهر المقبل هنا في الدوحة، مشيرا إلى أن التحضيرات من جانب الفرسان لهذا الحدث الكبير في موسم الاتحاد بدأت منذ بداية الموسم الحالي من خلال مشاركتهم في جولات بطولة /لونجين هذاب/ التي وصلت إلى جولتها التاسعة.

وفي السياق ذاته، وقع الاتحاد القطري للفروسية عقود رعاية للمهرجان مع عدد من الشركات الوطنية وهي: فودافون قطر، وبلدنا الغذائية، وعبدالله عبدالغني وإخوانه، والعمادي للمشاريع.

وقال أمين السر العام للاتحاد القطري في كلمة له خلال توقيع العقود مع هذه الشركات “إن رعاية هذه الشركات لأنشطة الاتحاد القطري خاصة مهرجان سيف سمو أمير البلاد المفدى تأتي في إطار استمرار رعايتها للأنشطة المختلفة للفروسية القطرية عامة”.. مضيفا أن هذه الشركات تعتبر شريكا استراتيجيا للفروسية القطرية في كل فعالياتها المحلية والخارجية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format