🥅 LEAGUES

Paris Saint-Germain Beat Nice in French Ligue 1

الدوري الفرنسي: باريس سان جيرمان يفوز على نيس

QNA

Paris: Paris Saint-Germain moved to the Ligue 1 summit as Moise Kean’s late goal sealed a 2-1 win over Nice on Saturday.

After the Coupe de France in Caen, Paris Saint-Germain were back in Ligue 1 action as they welcomed Nice to the Parc des Princes on the day of Chinese new year. Mauricio Pochettino was able to count on Keylor Navas’ return and lined up a starting eleven led by an attacking quartet of Icardi-Kean-Mbappe-Draxler.

Without being able to extend the lead Pochettino’s men carried on fighting to maintain the narrow lead and win this crucial game in the race for the title (2-1). Paris Saint-Germain continued their run of wins before the trip to Barcelona on Tuesday in the first leg of the Champions League Round of 16.

قنا

باريس: اعتلى فريق باريس سان جيرمان، حامل اللقب، صدارة الدوري الفرنسي لكرة القدم مؤقتا، بعد فوزه على ضيفه نيس بهدفين لهدف، في المباراة التي جمعتهما الأمس في افتتاح الجولة الخامسة والعشرين للمسابقة.

سجل هدفي باريس سان جيرمان، اللاعبان جوليان دراكسلر في الدقيقة 22، ومويز كين في الدقيقة 76، فيما سجل هدف نيس الوحيد، روني لوبيش في الدقيقة 50.

وبهذا الفوز، رفع باريس سان جيرمان رصيده إلى 54 نقطة، في صدارة الدوري مؤقتا، متفوقا بفارق الأهداف على ليل الذي سيلتقي اليوم مع ضيفه ستاد بريست.

وحقق الباريسيون فوزهم السادس على التوالي على أرضهم، والثالث على التوالي منذ خسارة فريقهم المفاجئة أمام لوريان (2-3) في الجولة الثانية والعشرين، والسابع عشر له هذا الموسم.

في المقابل، مني نيس بخسارته الحادية عشرة هذا الموسم، ليتجمد رصيده عند 29 نقطة في المركز الثالث عشر.

وتأثر باريس سان جيرمان بغياب نجومه، البرازيلي نيمار والأرجنتيني انخل دي ماريا والإيطالي ماركو فيراتي بسبب الإصابة، ما اضطر مدربه الأرجنتيني ماوريسيو بوكيتينو لإشراك دراكسلر وكين أساسيين في خط الهجوم، إلى جانب مواطنه ماورو إيكاردي والنجم كليان مبابي.

وأنجز باريس سان جيرمان المهمة المحلية على أكمل وجه، قبل رحلته إلى إسبانيا لمواجهة فريق برشلونة الإسباني في ذهاب الدور ثمن النهائي لمسابقة دوري أبطال أوروبا يوم /الثلاثاء/ المقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format