😎 LifeStyle

QA hosts an exclusive show at the drive-in cinema

القطرية تستضيف عرضًا حصريًا في سينما السيارات

Doha: To celebrate the FIFA Club World Cup 2020, Qatar Airways, the Official Airline Partner, hosted an exclusive drive-in viewing of the final match on Thursday, at the Lusail drive-in cinema.

The special viewing was attended by Qatar Airways Privilege Club members, media, influencers, corporate and trade, as they enjoyed an exciting finale in a safe and physically-distanced setting.

Qatar Airways Chief Commercial Officer, Thierry Antinori, said: “We are delighted to have hosted this exclusive FIFA Club World Cup 2020 drive-in viewing, an event that reflects the airline’s commitment to sports.

“This final match screening at the Lusail drive-in cinema offered our guests a truly unique open-air viewing experience, while maintaining all necessary precautionary measures to ensure the safety of our invitees.”

Qatar Airways offered guests at the drive-in viewing complimentary blankets, protective kits, and a range of on-board snacks and light delicacies, thereby hosting an on-board experience on the ground to enhance the sporty ambience.

The finals took place on Thursday at The Education City Stadium, which saw the European representatives, FC Bayern München, defeat Tigres UANL in a thrilling tournament.

In addition to being the Official Airline Partner of FIFA, the Qatar Airways football family of top global clubs includes Al Sadd SC, AS Roma, Boca Juniors, FC Bayern München, K.A.S. Eupen and Paris Saint-Germain.

The company’s global sporting partnership portfolio aims to reflect the values of sport in bringing people together. The national carrier of the State of Qatar has key partnerships with several other high-profile sport events and organisations.

Qatar Airways currently operates more than 800 weekly flights to over 120 destinations across the globe.

By the end of March 2021, Qatar Airways plans to rebuild its network to over 130 destinations with many cities to be served with a strong schedule of daily or more frequencies.

الدوحة: استضافت الخطوط الجوية القطرية، عرضًا حصريًّا للمباراة النهائية لبطولة كأس العالم للأندية أول أمس في سينما السيارات في لوسيل.

وشهد هذا الحدث الحصريّ حضور عشّاق كرة القدم للاستمتاع بالمباراة النهائية المثيرة، في جوّ آمن مع المحافظة على تطبيق إجراءات التباعد الجسدي. وكان من بين الحضور أعضاء من نادي الامتياز التابع للخطوط القطرية، ووسائل الإعلام المحلية والمؤثّرون على وسائل التواصل الاجتماعي، وممثلون عن العديد من الشركات.

قال السيد تييري أنتينوري، رئيس العمليات التجارية في الخطوط الجوية القطرية: «هذا العرض مكّن ضيوفنا من الاستمتاع بتجربة مشاهدة استثنائية للمباراة النهائية في الهواء الطلق، مع الحفاظ على تطبيق جميع التدابير الوقائية اللازمة لضمان سلامتهم».

ولتوفير أجواء رياضية مثالية، قدمت الخطوط الجوية القطرية للضيوف أثناء العرض الحصري في سينما السيارات بطانيات ومجموعة أدوات الحماية الشخصية، بالإضافة إلى الوجبات الخفيفة التي يتم تقديمها على متن الطائرة، لتتيح لهم فرصة الاستمتاع بتجربة مشابهة للسفر على متن الطائرة.

وكانت المباراة النهائية قد أقيمت أول أمس على استاد المدينة التعليمية، وشهدت تتويج فريق بايرن ميونيخ باللقب بعد تغلبهم على فريق تيجريس أونال في النهائي.

وتفتخر الخطوط الجوية القطرية بكونها شريك الطيران الرسمي للاتحاد الدولي لكرة القدم (FIFA) وتتمتّع الناقلة بمحفظة رياضية عالمية تضم مجموعة من أقوى الفرق والبطولات على مستوى العالم، من ضمنها نادي السد القطري، ونادي روما الإيطالي لكرة القدم، ونادي بوكا جونيورز الأرجنتيني لكرة القدم، ونادي بايرن ميونيخ الألماني لكرة القدم، ونادي كأس يوبين البلجيكي، ونادي باريس سان جيرمان الفرنسي لكرة القدم. وتهدف الناقلة من خلال هذه الرعايات إلى تقريب المسافات بين الشعوب.

وتسيّر الناقلة الوطنية لدولة قطر حاليًا أكثر من 800 رحلة أسبوعيًا تتجه إلى ما يزيد على 120 وجهة عالميًا. وبنهاية شهر مارس لعام 2021، تعتزم الناقلة زيادة عدد وجهاتها إلى أكثر من 130 وجهة عالميًا، وفق جدول منتظم وقوي مع رحلات يومية أو أكثر إلى العديد من المدن في مُختلف أنحاء العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format