👮‍♂️ Government

Customs foils attempt to smuggle 1 kg of cocaine

الجمارك تحبط عملية تهريب ١ كجم من الكوكايين

Doha: Air Cargo and Private Airports Customs Department officials foiled an attempt to smuggle cocaine and heroin into the country.

The customs said that 1kg of cocaine and 70 grams of heroin were found hidden inside a women’s bag and shoe inside one of the parcels.

The authority has been issuing a continuous warning to those attempting to carry illegal substances into the country. Customs officials in the country are provided all means of support including developed means of systems and continuous training.

الدوحة: نجحت العيون المتيقظة في جمارك الشحن الجوي والمطارات الخاصة، في إحباط تهريب كمية من مادة الكوكايين والهيروين المخدرة إلى داخل البلاد.

ووفق فيديو بثته الهيئة العامة للجمارك على حسابها الرسمي بموقع تويتر فقد تم إخفاء المواد المخدرة داخل إحدى الحقائب النسائية، وداخل أحد الأحذية الموجودة في إحدى الشحنات الواردة للبلاد.

وبلغ وزن مادة الكواكيين 1 كيلو جرام كما بلغ وزن مادة الهيروين 70 جراما.

وكانت الهيئة قد حققت تطورا ملموسا في عملية الرقابة والمتابعة ووصلت لمراحل متقدمة في مكافحة التهريب على المستوى المحلي والاقليمي باعتماد اساليب استخبارية حديثة وتقنيات تكنولوجية متطورة.

يشار إلى أن الهيئةتقوم بتأهيل المفتشين بدورات تدريبية نوعية في الحس الأمني والاشتباه ليكون المفتش على دراية بأساليب التهريب وانواعه واخر ما تم رصده من محاولات لتهريب المخدرات في كثير من دول العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format