💉 Health🦠Coronavirus

MoPH launches link to download Covid-19 vaccination certificates

الوزارة تطلق رابط تحميل شهادات التطعيمات ضد كوفيد-١٩

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: The Ministry of Public Health has launched an electronic link on its website to issue certificates of completion of the second dose of the Coronavirus (Covid-19) vaccine.

The ministry tweeted on its Twitter account that this will be in addition to the ability to obtain certificates by entering the “MyHealth” application.

On January 18th, the Ministry launched an electronic service on the Covid-19 website that enables citizens and residents to register their desire to receive a Covid-19 vaccine.

The ministry also tweeted on its Twitter account that people who meet the criteria for the first priority groups will be able to request an appointment to take the vaccine.

The Ministry stated that people who register via the electronic form but do not belong to one of the listed priority groups, their desire to obtain the vaccine will be recorded and saved by the Ministry of Public Health, and they will be contacted when they are eligible.

The Ministry indicated to visit the website for registering for the Covid-19 vaccine:

https://app-covid19.moph.gov.qa/ar/instructions.html

الشرق

الدوحة: دشنت وزارة الصحة العامة رابطًا إلكترونيًا على موقعها الإلكتروني لإصدار شهادات اتمام الجرعة الثانية من اللقاح المضاد لفيروس كورونا (كوفيد-19).

وأوضحت الوزارة في تغريدة على حسابها بموقع تويتر أن ذلك سيكون  إضافة إلى إمكانية الحصول على الشهادات من خلال الدخول على تطبيق “صحتي”.

وكانت الوزارة  قد أطلقت في 18 يناير خدمة إلكترونية على موقع كوفيد-١٩ يمكن المواطنين والمقيمين من تسجيل رغبتهم بالحصول على لقاح كوفيد-19.

وقالت الوزارة في تغريدة على حسابها بموقع تويتر إن الأشخاص الذين يستوفون المعايير الخاصة بالمجموعات ذات الأولوية الأولى سيتمكنون  من طلب موعد لأخذ اللقاح.

وأوضحت الوزارة أن الأشخاص الذين يسجلون عبر النموذج الإلكتروني ولكنهم لا ينتمون لإحدى المجموعات ذات الأولوية المدرجة، سيتم تسجيل وحفظ رغبتهم بالحصول على اللقاح من قبل وزارة الصحة العامة، وسيتم الاتصال بهم عندما يصبحون مؤهلين.

وأشارت الوزارة إلى زيارة الموقع الالكتروني الخاص بتسجيل لقاح كوفيد-1٩:

 https://app-covid19.moph.gov.qa/ar/instructions.html

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format