🎮Games & Movies

Elon Musk says he wired up a monkey’s brain to play video games

إيلون ماسك يقول أنه وصل أسلاك بدماغ قرد للعب ألعاب الفيديو

Bloomberg

Elon Musk says one of his startups has a monkey with wires going into its brain that’s able to play video games.

“He’s a happy monkey,” said Musk, the chief executive officer of electric-vehicle maker Tesla Inc. and backer of numerous other futuristic projects, including Neuralink Corp., a startup focused on developing a brain-computer interface.

He said videos would be released soon, perhaps in around one month, showing the wired monkeys.

Musk was speaking on Clubhouse, a private social app where users host off-the-cuff, informal conversations. He was asked about the latest developments at Neuralink, which was unveiled in 2017. The entrepreneur, who also founded rocket company Space Exploration Technologies Corp. and is now the world’s richest person, is known for his wide interests, from artificial intelligence to underground highways.

“We have a monkey with a wireless implant in their skull with tiny wires who can play video games with his mind,” Musk told several thousand listeners in a Clubhouse chatroom. “You can’t see where the implant is and he’s a happy monkey. We have the nicest monkey facilities in the world. We want them to play mind-Pong with each other.”

Musk explained that the “idea with neural link is addressing brain and spinal injuries” and making up people’s lost capacity with an implanted chip.

“There are primitive versions of this device with wires sticking out of your head, but it’s like a Fitbit in your skull with tiny wires that go into your brain,” he said.

Although Clubhouse seems like nothing more than an app to hop onto various conference calls, it has become a popular platform for an estimated 5 million users, a jump from 3 million 10 days earlier.

بلومبيرغ – ترجمة WGOQatar

يقول إيلون ماسك إن إحدى شركاته الناشئة لديها قرد بأسلاك موصولة في دماغه وقادر على لعب ألعاب الفيديو.

وقال ماسك، الرئيس التنفيذي لشركة تيسلا لصناعة السيارات الكهربائية: إنه قرد سعيد. ومُقَدِّم العديد من المشاريع المستقبلية الأخرى، بما في ذلك شركة Neuralink Corp.، وهي شركة ناشئة تركز على تطوير واجهة بين الدماغ والكمبيوتر.

وقال إن مقاطع الفيديو ستصدر قريبا، ربما في حوالي شهر واحد، تظهر القرود الموصولة بأسلاك.

كان ماسك يتحدث على Clubhouse، وهو تطبيق اجتماعي خاص حيث يستضيف المستخدمون محادثات غير رسمية. وسئل عن آخر التطورات في Neuralink، التي تم الكشف عنها في عام 2017. رجل الأعمال، الذي أسس أيضا شركة الصواريخ استكشاف الفضاء تكنولوجيز كورب. هو الآن أغنى شخص في العالم، معروف باهتماماته الواسعة، من الذكاء الاصطناعي إلى الطرق السريعة تحت الأرض.

وقال ماسك لعدة آلاف من المستمعين في غرفة دردشة Clubhouse: لدينا قرد بغرسة لاسلكية في جمجمته مع أسلاك صغيرة يمكنه لعب ألعاب الفيديو بعقله. لا يمكنك أن ترى أين هي الغرسة وهو سعيد. لدينا أجمل مرافق القردة في العالم. نريدهم أن يلعبوا لعبة “تنس الطاولة” مع بعضهم البعض بواسطة عقولهم”.

وأوضح ماسك أن “الفكرة من الارتباط العصبي هي معالجة إصابات الدماغ والعمود الفقري” وتعويض قدرة الناس المفقودة برقاقة مزروعة.

“هناك إصدارات بدائية من هذا الجهاز مع أسلاك تخرج من رأسك، ولكن انها مثل فيتبيت في جمجمتك مع أسلاك صغيرة تدخل إلى الدماغ،”

على الرغم من أن Clubhouse يبدو وكأنه ليس أكثر من تطبيق للدخول على مختلف المكالمات الجماعية ، فقد أصبح منصة شعبية لما يقدر بنحو 5 ملايين مستخدم ، قفزة من 3 ملايين قبل 10 أيام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format