🐎Various

Denmark Win Handball World Championship for Second Straight Time

منتخب الدنمارك يتوج بلقب بطولة العالم لكرة اليد للمرة الثانية على التوالي

QNA

Cairo: Denmark won the Handball World Championship for a second straight time after beating Sweden 26-24 in an exciting and closely-fought final in Cairo on Sunday.

Both sides were neck and neck for the majority of the game but Denmark made the most of some stunning saves from keeper Niklas Landin to go three goals up in the latter stages and put Sweden to the sword.

Mikkel Hansen also stole the show with his trademark long-range rockets, which Sweden keeper struggled to deal with, as Denmark won the all-Scandinavian final.

The first half ended 13-13 as both sides traded punches in a fast-paced affair.

Denmark won the World Championship for a second time, having clinched their maiden title in 2019. Sweden won the last of their four crowns in Egypt in 1999.

Earlier in the day, Spain caused an upset by beating record six-time winners France 35-29 to win the bronze medal. 

قنا

القاهرة: توج منتخب الدنمارك لكرة اليد بلقب بطولة العالم للمرة الثانية على التوالي، بعد فوزه الأمس على نظيره السويدي بنتيجة (26 – 24)، في المباراة النهائية للنسخة الـ27 من البطولة التي استضافتها مصر.

وانتهى الشوط الأول من المباراة بالتعادل بنتيجة (13 – 13) بعد أداء متكافئ ومثير من الفريقين على مدار الشوط.

وحسم منتخب الدنمارك لقب البطولة للنسخة الثانية على التوالي والثانية في تاريخه، بعد أن أحرز لقبه الأول بالفوز على نظيره النرويجي في المباراة النهائية للنسخة الماضية التي استضافتها بلاده بالتنظيم المشترك مع ألمانيا.

في المقابل، كان تتويج منتخب السويد بآخر ألقابه الأربعة الماضية عندما تغلب على نظيره الروسي في نسخة 1999 التي استضافتها مصر أيضا.

أما في مباراة تحديد المركزين الثالث والرابع، فقد أحرز المنتخب الإسباني المركز الثالث وتوج بالميدالية البرونزية بعد فوزه على نظيره الفرنسي بنتيجة (35 -29).

وجرد المنتخب الإسباني لكرة اليد، الفائز بلقب كأس أمم أوروبا 2020، نظيره الفرنسي من برونزية المونديال التي أحرزها في النسخة الماضية عام 2019 بألمانيا والدنمارك.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format