😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

‘Little Things’ hits HBO Max and theaters amid an uneasy truce

‘ليتل ثينغز’ سيعرض على ‘اتش بي او ماكس’ وفي دور السينما وسط هدنة متقلقلة

By Kelly Gilblom | Bloomberg

Warner Bros., which drew the ire of theater chains after announcing plans to put all of its 2021 movies online the same day they premiere in cinemas, is likely to dominate the big screen over the weekend with the debut of a new Denzel Washington film.

“The Little Things,” a cop drama starring the two-time Oscar winner, opened on Friday in cinemas and on HBO Max. It’s the only new movie from a major studio set to debut over the weekend, and adds another chapter to the ongoing friction between Hollywood and the exhibitors who show its films.

While theater executives were angered that AT&T Inc.’s WarnerMedia division forced them to share the 2021 movie slate with online audiences, they are dependent on the studio for new films to draw in customers. Though “The Little Things” will probably only generate about $2.5 million in domestic ticket sales over three days, that’s precious revenue for cinemas starved for almost a year by the coronavirus pandemic.

The film will show at all of the large chains that are open, a little over a third of the nation’s total, including venues run by AMC Entertainment Holdings Inc. and Cinemark Holdings Inc. Both companies issued sharp statements in December when the HBO Max streaming decision was announced, raising questions about whether they would boycott Warner Bros. films.

Theaters used to enjoy up to three months of exclusive rights to new movies, and last year AMC briefly boycotted films from Universal Pictures after that studio began to release movies online far sooner.

But instead of outright warfare, the studio and theaters have reached a truce while Covid-19 is still raging, compensating cinema owners. Prior to the pandemic, studios and theaters roughly split movie-ticket sales. Exhibitors have asked for a greater cut of those sales, and in some cases a piece of online revenue, in exchange for giving studios more flexibility in how they distribute films.

With these new deals, theaters have ensured they have new fare to show audiences. Most big movies were delayed last year, due to coronavirus, and few big-budget films are on the theatrical schedule before July. The other movies expected to round out the top spots at the box office this weekend are all old, including Universal’s “The Croods: A New Age,” which came out on Thanksgiving weekend, and Warner’s “Wonder Woman 1984,” which premiered on Christmas Day.

بلومبيرغ – ترجمة WGOQatar

وارنر بروس، التي أثارت غضب سلاسل مسارح السينما بعد الإعلان عن خطط لوضع جميع أفلامها لعام 2021 على الإنترنت في نفس اليوم الذي تعرض فيه لأول مرة في دور السينما، من المرجح أن تهيمن على الشاشة الكبيرة خلال عطلة نهاية الأسبوع مع عرض فيلم دينزل واشنطن الجديد لأول مرة.

افتتح “ليتل ثينغز”، فيلم دراما الشرطة بطولة الفائز بجائزة الأوسكار مرتين، يوم الجمعة في دور السينما وعلى HBO ماكس. إنه الفيلم الجديد الوحيد من استوديو رئيسي من المقرر أن يعرض لأول مرة خلال عطلة نهاية الأسبوع ، ويضيف فصلًا آخر إلى الاحتكاك المستمر بين هوليوود والعارضين الذين يعرضون أفلامها.

في حين أن المديرين التنفيذيين للمسرح غضبوا من أن قسم وارنر ميديا لشركة AT&T أجبرهم على مشاركة قائمة أفلام 2021 مع الجماهير عبر الإنترنت ، إلا أنهم يعتمدون على الاستوديو للحصول على أفلام جديدة لجذب العملاء. على الرغم من أن “ليتل ثينغز” ربما لن يجني سوى حوالي 2.5 مليون دولار في مبيعات التذاكر المحلية على مدى ثلاثة أيام ، لكنها تعتبر إيرادات ثمينة لدور السينما التي عانت لمدة عام تقريبا بسبب وباء الفيروس التاجي.

سيعرض الفيلم في جميع السلاسل الكبيرة المفتوحة، ما يزيد قليلا على ثلث مجموع البلاد، بما في ذلك مسارح تديرها شركة AMC القابضة للترفيه. وشركة Cinemark القابضة. أصدرت الشركتان بيانات حادة في ديسمبر عندما تم الإعلان عن قرار البث على HBO Max ، مما أثار تساؤلات حول ما إذا كانتا ستقاطعان وارنر بروس فيلمز.

كانت المسارح تتمتع بما يصل إلى ثلاثة أشهر من الحقوق الحصرية للأفلام الجديدة ، وفي العام الماضي قاطعت AMC الأفلام لفترة وجيزة من يونيفرسال بيكتشرز بعد أن بدأ هذا الاستوديو في إصدار الأفلام عبر الإنترنت في وقت أقرب بكثير.

ولكن بدلاً من الحرب الصريحة، توصل الاستوديو والمسارح إلى هدنة في حين لا يزال “كوفيد-19” مستعراً، مما يعوض أصحاب السينما. قبل انتشار الوباء، كانت الاستوديوهات ودور العرض تقسم مبيعات تذاكر الأفلام تقريبًا. وقد طلب العارضون حصة أكبر من تلك المبيعات، وفي بعض الحالات جزءاً من الإيرادات عبر الإنترنت، مقابل منح الاستوديوهات مرونة أكبر في كيفية توزيع الأفلام.

مع هذه الصفقات الجديدة، ضمنت المسارح أن لديها أجرة جديدة مقابل مشاهدة الجماهير. وقد تأخرت معظم الأفلام الكبيرة في العام الماضي، بسبب الفيروس التاجي، وعدد قليل من الأفلام ذات الميزانية الكبيرة على الجدول الزمني المسرحي قبل يوليو. الأفلام الأخرى المتوقع أن تتصدر مبيعات شباك التذاكر في نهاية هذا الاسبوع كلها قديمة ، بما في ذلك فيلم يونيفرسال “ذا كرودز: أ نيو ايج” ، الذي صدر في عطلة عيد الشكر ، وفيلم وارنر بروس “ووندير وومان 1984” ، الذي عرض لأول مرة في يوم عيد الميلاد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format