👮‍♂️ Government

Woqod warning on fake e-mail campaign

وقود تحذر من حملة وهمية عبر البريد الإلكتروني

Doha: Qatar Fuel Company (Woqod) has issued an alert on a fraudulent e-mail campaign.

In a statement on social media Tuesday, the company said it is “warning of a fraudulent e-mail campaign that invites Qatar’s contractors and suppliers to bid for illegitimate projects of huge value, allegedly sent by Woqod, asking them to pay insurance fees”.

Accordingly, Woqod has cautioned contractors and suppliers in Qatar to undertake due diligence before engaging with such fraudulent e-mails that purport to be from the company. Fraudulent messages can be identified by noting that the e-mail addresses that were used to send them do not contain the correct Woqod domain, “@ woqod.com.qa”, the statement explained.
“It is also possible to verify the tenders’ validity by visiting the relevant page on Woqod’s website, www.woqod.com.qa,” it added.

الدوحة: أصدرت شركة قطر للوقود (وقود) تنبيهاً بشأن حملة احتيالية عبر البريد الإلكتروني.

وقالت الشركة في بيان على مواقع التواصل الاجتماعي، يوم الثلاثاء، إنها “تحذر من حملة بريد إلكتروني احتيالية تدعو المقاولين والموردين القطريين لتقديم مناقصات لمشاريع غير مشروعة ذات قيمة ضخمة، يُزعم أنها مرسلة من قبل وقود، وتطالبهم بدفع رسوم التأمين”.

وبناءً على ذلك، حذرت وقود المقاولين والموردين في قطر من توخي العناية الواجبة قبل التعامل مع رسائل البريد الإلكتروني الاحتيالية التي يزعم أنها مرسلة من الشركة. وأوضح البيان أنه يمكن التعرف على الرسائل الاحتيالية من خلال ملاحظة أن عناوين البريد الإلكتروني التي تم استخدامها لإرسالها لا تحتوي على رابط وقود الصحيح “woqod.com.qa“.

وأضافت “من الممكن أيضا التحقق من صلاحية الروابط من خلال زيارة الصفحة ذات الصلة على موقع وقود www.woqod.com.qa“.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format