😎 LifeStyle🌍 World

How did wolves turn into pet dogs?

كيف تحولت الذئاب إلى كلاب أليفة؟

Al-Raya – WGOQatar Translations 

Doha: Did you know that a dog is man’s oldest friend? According to scientists, gray wolves have been domesticated since thousands of years BC, and with the passage of time many physical and behavioral changes appeared in these wolves, until they turned into the pet dogs we know today, due to the selective breeding and methods of domestication adopted by humans, but what about cats, cattle and horses ? Here is a brief history of the story of animal domestication:

It seems that dogs have been man’s best friend since ancient times, as scientists believe that humans domesticated dogs more than 14,000 years ago, and their belief is supported by fossils dating back to that date, found in a cave in Iraq.

According to Ancient Origins , many scientists have suggested that the domestication of the gray wolf’s ancestor began between 38,000 to 10,000 years ago, either in Europe, the Middle East, or Asia, meaning that the domestication of this animal is very ancient.

The main goal of human domestication of the ancestors of the gray wolf was to protect and multiply their chances of survival.

Russian geneticist Dmitry Belyayev conducted experiments in which he tried to domesticate wild foxes, by breeding small foxes in cages and dividing them into 3 groups according to their behavior, which are friendly, less friendly and aggressive foxes. The scientist got a type of hybrid foxes that resemble dogs in their behavior.

Scientists believe that the ancients domesticated wolves in the same way to obtain the domesticated dogs we know today, thousands of years later, when aggressive wolf cubs were either killed or abandoned, and the friendliest ones were kept.

According to the Journal of Young Investigators, different breeds of dogs have resulted from the use of humans for selective breeding and mating to obtain dogs with specific desirable traits.

For example, the Romans used white dogs exclusively for grazing, to distinguish them from wolves at night, while guard dogs were black to scare off thieves.

There is evidence that small dogs are not a modern breed, as they were present in China in the first century AD.

It is believed that the first animals to be domesticated for food use were sheep, and that was between 11000 and 9000 BC in Southwest Asia, and later around 8000 BC goats joined the herd of domesticated sheep.

There is no definitive evidence to explain to us the mechanism by which these animals were domesticated, but it is known that humans have used them since ancient times to benefit from their meat, milk and fur, and that they were the perfect companion for nomadic mobile societies.

Australian researcher Ross Tellam says: “scientists can tell when milk-producing animals were domesticated, based on when humans became lactose intolerant”.

“The mutation that enabled humans to use lactose gave them an enormous advantage, contributed to their stability, and helped civilizations to develop,” Tellman added.

الراية

الدوحة: هل كنت تعلم أن الكلب هو أقدم صديق للإنسان؟ وفقًا للعلماء فقد تم استئناس الذئاب الرمادية منذ آلاف السنين قبل الميلاد، ومع مرور الوقت ظهرت العديد من التغيرات الشكلية والسلوكية لدى تلك الذئاب، حتى تحولت إلى الكلاب الأليفة التي نعرفها اليوم، بسبب التربية الانتقائية وأساليب التدجين التي اعتمدها البشر، لكن ماذا عن القطط والماشية والخيول؟ إليكم التاريخ المختصر عن قصة تدجين الحيوانات:

على ما يبدو فقد كانت الكلاب أفضل صديق للإنسان منذ القدم، إذ يعتقد العلماء أن الإنسان استأنس الكلاب ودجّنها منذ أكثر من 14 ألف عام، ويدعم اعتقادهم ذاك حفريات تعود لذلك التاريخ، وُجدت في أحد الكهوف في العراق.

ووفقًا لما ورد في موقع Ancient Origins، فقد اقترح العديد من العلماء أن تدجين سلف الذئب الرمادي بدأ ما بين 38000 إلى 10000 عام، إما في أوروبا أو الشرق الأوسط أو آسيا، أي أن تدجين هذا الحيوان مغرق في القدم.

وقد كان الهدف الأساسي من تدجين البشر لأسلاف الذئب الرمادي هو بغرض الحماية ومضاعفة فرصهم في البقاء على قيد الحياة.

أجرى عالم الجينات الروسي ديمتري بيلييف تجارب حاول من خلالها تدجين الثعالب البرية، وذلك عبر تربية الثعالب الصغيرة في الأقفاص وتقسيمها إلى 3 مجموعات وفقًا لسلوكها، وهي الثعالب الودودة، والأقل ودًا، والعدوانية، وكان بيلييف يزوج الثعالب الودودة من بعضها، وبعد أجيال من التزاوج المدروس حصل العالم على نوع من الثعالب الهجينة التي تشبه الكلاب في سلوكها.

يعتقد العلماء أن القدماء دجنوا الذئاب بنفس الطريقة للحصول على الكلاب الأليفة التي نعرفها اليوم بعد مرور آلاف السنين، إذ كان يتم قتل أشبال الذئاب العدوانية أو التخلي عنها والاحتفاظ بتلك الأكثر ودًا مع البشر.

ووفقًا لموقع Journal of Young Investigators، فقد نتجت السلالات المختلفة من الكلاب نتيجة استخدام البشر للتربية والتزاوج الانتقائي للحصول على كلاب بصفات معينة مرغوبة.

فعلى سبيل المثال كان الرومان يستخدمون الكلاب البيضاء حصريًا للرعي، لتمييزها عن الذئاب ليلًا، أما كلاب الحراسة فقد كانت سوداء لإخافة اللصوص.

وهناك أدلة على أن الكلاب صغيرة الحجم ليست سلالة حديثة، فقد كانت موجودة في الصين في القرن الأول الميلادي.

يُعتقد أن الحيوانات الأولى التي تم تدجينها للاستخدام الغذائي هي الأغنام، وكان ذلك بين 11000 و9000 قبل الميلاد في جنوب غرب آسيا، وفي وقت لاحق حوالي 8000 قبل الميلاد انضمت الماعز إلى قطيع الأغنام المدجن.

لا يوجد دليل قطعي يوضح لنا الآلية التي تم من خلالها تدجين هذه الحيوانات، لكن من المعروف أن البشر استخدموها منذ القدم للاستفادة من لحومها وحليبها وفرائها، وأنها كانت الرفيق الأمثل للمجتمعات البدوية المتنقلة.

يقول الباحث الأسترالي روس تيلام، إن العلماء يمكنهم معرفة متى تم تدجين الحيوانات المنتجة للحليب، بناءً على الوقت الذي أصبح فيه البشر يتحملون اللاكتوز.

ويضيف: «الطفرة التي مكنت البشر من استخدام اللاكتوز أعطتهم ميزة هائلة، وأسهمت في استقرارهم، وساعدت الحضارات على التطور».

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format