🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

New study: Don’t eat 3 foods before receiving Covid-19 vaccine

دراسة جديدة: لا تتناول ٣ أطعمة قبل تلقي لقاح كورونا

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: A recent Ohio State University study has warned of three foods and a number of behaviors that may reduce the effectiveness of the COV-19 vaccine.

The study was conducted by researchers from Ohio State University and published in the journal Advance Social Sciences and Humanities, in a pre-print case, and has not yet been peer-reviewed (i.e. not yet reviewed by other researchers and scientists), Al-Jazeera Net reported today.

The research review highlighted key psychological and behavioural factors that could affect the immune system’s response to a vaccine, and the results were circulated to a variety of vaccines, and are therefore likely to be related to the new CORONA virus vaccine, sars-cov-2.

The researchers said that coronavirus vaccines are very effective, but there are psychological and behavioral factors that can affect how long it takes to develop preventive immunity, as well as how long immunity lasts.

The study found that there are foods that may weaken the body’s response to a vaccine:

1- Unhealthy foods that are high in fat.

2- Refined sugars.

3- Processed foods..

As for habits, these habits may weaken the body’s response to a vaccine:

1- Lack of sleep.

2. Lethargy.

·        How does nutrition affect vaccine effectiveness?

According to previous research, the general diet may be an important consideration in vaccine effectiveness, for example, a Western diet that contains high fats, refined sugars and processed foods, is responsible for the epidemic of chronic inflammation and obesity, and inflammation is higher among obese people, partly because fat cells can increase inflammatory signals, reducing the ability of the immune system to form an effective response to immune challenges.

In contrast, gut microorganisms play a role in vaccine responses, for example, eating dietary fiber promotes a greater abundance of bacteria such as Bifidobacteria, which produce short-chain fatty acids, which can enhance antibody responses.

Overeating is also common in difficult times, especially energy-rich foods, which increases weight gain. In addition, malnutrition, which is common among the elderly, may jeopardize the response to the older vaccine.

·        How does sleep affect the effectiveness of vaccines?

Sleep significantly affects immune function, as those who are regularly deprived of sleep are not only at high risk of not responding to the vaccine, but are also at risk of developing serious diseases. The relationship between disturbed sleep and low antibody responses has been documented in many studies.

For example, a study has linked fewer hours of sleep to producing fewer antibodies after receiving the flu vaccine, and studies suggest that people with better physical fitness have better immune responses after vaccinations.

WHO recommends 150 minutes per week of moderate-intensity exercises such as walking, or 75 minutes per week of high-intensity exercises such as jogging.

Achieving these guidelines is associated with a 17% lower risk of cardiovascular disease, a 23% lower risk of cardiovascular disease and a 26% reduction in the incidence of type 2 diabetes.

The report published by Al JazeeraNet reviewed how to prepare for the vaccine, in six steps:

1- See your doctor first.

2- Eat a healthy and balanced food that includes vegetables and fruits and is rich in dietary fiber.

3- Stay away from unhealthy, processed foods that are rich in fat and sugar. This is beneficial to your overall health and reduces the risk of obesity, which is associated with an increased risk of complications of any disease including Covid -19.

4- Exercise and exercise according to your age and health status, and consult your doctor.

5. Get enough sleep, on average 8 hours of continuous and comfortable sleep, and consult your doctor because sleep needs may vary depending on age.

6. Reduce stress, and if you are worried and depressed it is appropriate to consult a doctor, especially if it affects your sleep and your eating.

الشرق

الدوحة: حذّرت دراسة حديثة لجامعة ولاية أوهايو من 3 أطعمة وعدد من السلوكيات قد تؤدي إلى تقليل فعالية لقاح فيروس كورونا “كوفيد-19″.

وأجرى الدراسة باحثون من جامعة ولاية أوهايو، ونشرت في مجلة “أدفانس سوشال ساينسيس أند هيومانتيز”، في حالة قبل الطباعة، ولم تخضع لمراجعة الأقران بعد (أي لم يراجعها بعد باحثون وعلماء آخرين)، بحسب الجزيرة نت اليوم.

وسلّطت المراجعة البحثية الضوء على العوامل النفسية والسلوكية الرئيسة التي يمكن أن تؤثر في استجابة جهاز المناعة للقاح، وتم تعميم النتائج على مجموعة متنوعة من اللقاحات، ومن ثم فمن المحتمل أن تكون ذات صلة بلقاح فيروس كورونا المستجد، واسمه العلمي “سارس كوف 2” ( SARS-COV-2).

وقال الباحثون إن لقاحات فيروس كورونا مع أنها فعالة جداً، لكن هناك عوامل نفسية وسلوكية يمكن أن تؤثر في المدة التي يستغرقها تطوير المناعة الوقائية، وكذلك المدة التي تستمر فيها المناعة.

وتوصلت الدراسة إلى أن هناك أطعمة قد تضعف استجابة الجسم للقاح، وهي:

1- الأغذية غير الصحية التي تحتوي على نسبة عالية من الدهون.

2- السكريات المكررة.

3- الأطعمة المصنعة.

أما بالنسبة للعادات فإن هذه العادات قد تضعف استجابة الجسم للقاح:

1- قلة النوم.

2- الخمول.

* كيف تؤثر التغذية في فعالية اللقاحات؟

وفقاً للأبحاث السابقة فإن النظام الغذائي العام قد يكون أحد الاعتبارات المهمة في فعالية اللقاحات، فعلى سبيل المثال، النظام الغذائي الغربي الذي يحتوي على نسبة عالية من الدهون والسكريات المكررة والأطعمة المصنعة، مسؤول عن وباء الالتهاب المزمن والسمنة، ويكون الالتهاب أعلى بين البدناء، ويرجع ذلك جزئياً إلى أن الخلايا الدهنية يمكنها زيادة الإشارات الالتهابية، مما يقلل من قدرة الجهاز المناعي على تكوين استجابة فعالة للتحديات المناعية.

وفي المقابل تضطلع الكائنات الحية الدقيقة في الأمعاء بدور في استجابات اللقاح، فمثلا يعزز تناول الألياف الغذائية وفرة أكبر من البكتيريا مثل (Bifidobacteria) التي تنتج أحماضاً دهنية قصيرة السلسلة، التي يمكن أن تعزز استجابات الأجسام المضادة.

كما أن الإفراط في تناول الطعام أمر شائع في الأوقات العصيبة، خاصة الأطعمة الغنية بالطاقة، مما يزيد من زيادة الوزن. بالإضافة إلى ذلك، فإن سوء التغذية، وهو شائع بين كبار السن، قد يعرض للخطر استجابة لقاح كبار السن.

* كيف يؤثر النوم في فعالية اللقاحات؟

ويؤثر النوم بشكل كبير في وظيفة المناعة، فأولئك الذين يحرمون من النوم بانتظام ليسوا فقط في خطر كبير لعدم استجابة اللقاح، ولكنهم معرضون أيضاً للإصابة بأمراض خطرة. وقد تم توثيق العلاقة بين النوم المضطرب واستجابات الأجسام المضادة المنخفضة في كثير من الدراسات.

فمثلاً هناك دراسة ربطت بين قلة عدة ساعات النوم وإنتاج أجسام مضادة أقل بعد تلقي لقاح الإنفلونزا، كما أن هناك دراسات تشير إلى أن الأشخاص الذين يتمتعون بلياقة بدنية أفضل لديهم استجابات مناعية أفضل بعد تلقي التطعيمات.

وتوصي منظمة الصحة العالمية بـ150 دقيقة أسبوعياً من التمارين معتدلة الشدة مثل المشي، أو 75 دقيقة أسبوعياً من التمارين مرتفعة الشدة مثل الركض.

ويرتبط تحقيق هذه الإرشادات بانخفاض خطر الإصابة بأمراض القلب والأوعية الدموية بنسبة 17%، وانخفاض خطر الموت بأمراض القلب والأوعية الدموية بنسبة 23%، وانخفاض معدل الإصابة بمرض السكري من النوع 2 بنسبة 26%.

واستعرض التقرير الذي نشرته الجزيرة نت كيفية الاستعداد لتلقي اللقاح، من خلال 6 خطوات هي:

1- راجع طبيبك أولاً.

2- تناول غذاءاً صحياً ومتوازناً يشمل الخضار والفواكه ويكون غنياً بالألياف الغذائية.

3- ابتعد عن الأغذية غير الصحية المعالجة والغنية بالدهون والسكر. هذا مفيد لصحتك عموماً، ويقلل خطر البدانة، وهو أمر يرتبط بزيادة خطر مضاعفات أي مرض بما فيها “كوفيد-19”.

4- مارس التمارين والرياضة وفق عمرك ووضعك الصحي، واستشر الطبيب.

5- احصل على قسط كاف من النوم، في المتوسط 8 ساعات من النوم المتصل والمريح، واستشر طبيبك لأن احتياجات النوم قد تختلف باختلاف العمر.

6- قلل التوتر، وإذا كنت تشعر بالقلق والاكتئاب فمن المناسب استشارة الطبيب خاصة إذا كان ذلك يؤثر في نومك وأكلك.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
6
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format