Hotels💰 Business

ARTIC launches 6 new hotels in Qatar this year

آرتك تطلق ٦ فنادق جديدة في قطر العام الحالي

Doha: Al Rayyan Tourism Investment (ARTIC) has signed an agreement with Marriott International to operate six properties in prime locations across Qatar.

The hotel openings are anticipated to mark the introduction of five new brands in the country: Autograph Collection, Delta Hotels by Marriott, Element by Westin, Le Meridien and Marriott Executive Apartments, according to a press statement.

The six properties will include five new-build hotels – Le Méridien City Center Doha, Delta Hotels City Center Doha, Element City Center Doha, Element Doha West Bay and Al Samriya, Autograph Collection – in addition to a conversion property that will be rebranded to become Marriott Executive Apartments City Center, Doha.

Five of the properties will be located in one of the most vibrant and commercial areas in the Qatari capital, West Bay, while Al Samriya, Autograph Collection will be located in Al Sheehaniya district, an ideal sanctuary for quality time with the family and loved ones, the statement notes.

All six hotels are expected to open in 2021.

Sheikh Mohamed bin Faisal al-Thani, vice-chairman of ARTIC, said: “We welcome the signing of these six new agreements. The completion of five new projects within 2021 will be a first for Qatar’s hospitality sector and further enhance ARTIC’s position as a leading player in the sector and supporter of the development of Qatar’s tourism industry.

“These agreements will bring ARTIC’s total number of hotel keys in Qatar to over 3,260, further enhancing ARTIC’s investment portfolio as they represent established international brands known for their quality, adding value to ARTIC and for all our stakeholders.”

He added, “Our ongoing investment and commitment to these partnerships remains a priority for us, and we are extremely proud to be an integral part of Qatar’s attractive local market, based on our country’s strategic location in the region, attractive investment climate and excellent track record of organising successful prestigious events.”

Tarek M El Sayed, ARTIC’s managing director and CEO, said: “As we build on our long-term relationship with Marriott International, we continue to bring distinctive new brands to Qatar’s hospitality scene.

“This showcases our ongoing commitment to the Qatari market and our uncompromised focus on the quality of assets and premium experience they provide to our guests. These six new agreements were signed in line with our reputation of always being committed to maintaining the highest standards of quality and design in all our assets, making ARTIC a preferred collaborator for a well-established, world-leading operator such as Marriott International.”

He added, “It is with pleasure that we announce that with the expected completion of these new hotels in 2021, the majority of ARTIC’s portfolio of properties will be operational, supporting our future growth through new developments and acquisitions.”

Ziad Abi Raad, director of Lodging Development – Middle East & Pakistan, Marriott International, added: “We are delighted to strengthen our relationship with ARTIC and further enhance our footprint in the country with six additional hotels.

“Qatar is a key growth market that continues to present great opportunities for us to expand our portfolio. We look forward to introducing these new brands into this market and remain committed to supporting the growth of the country’s tourism sector.”

الدوحة: اعلنت شركة الريان للاستثمار السياحي “آرتِك”، احدى الشركات الرائدة عالمياً في مجال الاستثمار الفندقي، توقيعها اتفاقية مع شركة ماريوت الدولية لتشغيل ستة فنادق في مواقع رئيسية في جميع أنحاء قطر. ومن المرتقب ان يشكل افتتاح هذه الفنادق دخول خمس علامات تجارية فندقية جديدة للسوق القطري، وهي: مجموعة فنادق أوتوجراف، فنادق دلتا من ماريوت، فنادق إليمنت من ويستن، لو ميريديان، وشقق ماريوت التنفيذية.

الفنادق الستة ستشمل خمسة فنادق حديثة البناء، وهي فندق لو ميريديان سيتي سنتر الدوحة، فنادق دلتا سيتي سنتر الدوحة، فندق إليمنت سيتي سنتر الدوحة، فندق إليمنت الدوحة ويست باي، وفندق السامرية – مجموعة فنادق أوتوجراف، بالإضافة إلى عقار قائم سيتم تحويله إلى فندق وتغيير علامته التجارية لتصبح شقق ماريوت الفندقية سيتي سنتر الدوحة. وتقع خمسة من الفنادق في واحدة من أكثر المناطق التجارية حيوية في الدوحة، وهي منطقة الخليج الغربي، في حين يقع فندق السامرية، مجموعة أوتوجراف في منطقة الشحانية، وهو وجهة مثالية لقضاء وقت ممتع مع العائلة والأصدقاء. ومن المتوقع افتتاح جميع هذه الفنادق في عام 2021.

وتعليقاً على هذه المناسبة، قال الشيخ محمد بن فيصل آل ثاني، نائب رئيس مجلس إدارة “آرتك” قائلاً: “نرحب بتوقيع هذه الاتفاقيات الجديدة، حيث سيشكل الانتهاء من هذه المشاريع الخمسة الجديدة في عام 2021، اضافة نوعية لقطاع الضيافة في قطر، يعزز مكانة “آرتك” الرائدة في قطاع الضيافة في البلاد وداعماً للتنمية فيها. ان هذه الاتفاقيات الستة الجديدة ستسهم في رفع عدد اجمالي الغرف الفندقية المملوكة من قبل شركة “آرتك” في قطر إلى أكثر من 3260 غرفة محلية، مما سيعزز محفظة “آرتك” الاستثمارية، لما تمثل علامات تجارية دولية راسخة معروفة بجودتها، وبالتالي تعتبر إضافة قيمة إلى الشركة والى جميع أصحاب المصلحة. ان التزامنا نحو الاستمرار بالاستثمار والشراكات التي نعقدها يشكل أولوية بالنسبة لنا ونحن فخورون للغاية بأن نكون جزءاً لا يتجزأ من السوق المحلية الجذابة لدولة قطر، لما تتميز به من موقع الاستراتيجي ومناخ جاذب للاستثمار وسجلها الممتاز في تنظيم الأحداث المرموقة الناجحة”.

وأضاف السيد طارق محمود السيد، العضو المنتدب والرئيس التنفيذي لشركة “آرتك”: “بينما نواصل البناء على علاقتنا طويلة الأمد مع ماريوت الدولية، فإننا نتطلع دوما إلى جلب علامات تجارية مميزة جديدة إلى مشهد الضيافة في قطر. إن هذا ليُظهر التزامنا المستمر تجاه السوق القطري وتركيزنا الكامل على جودة العقارات والخبرات المميزة التي نقدمها لضيوفنا. ان توقيع هذه الاتفاقيات الست الجديدة يعكس سمعة آرتك في التزامها بالمحافظة على أعلى معايير الجودة والتصميم، مما يجعل “آرتك” شريكاً مفضلاً لمشغل راسخ ورائد عالميًا مثل “ماريوت الدولية”. إنه لمن دواعي سرورنا أن نعلن أنه مع افتتاح هذه الفنادق الجديدة في عام 2021، ستكون غالبية العقارات في محفظة “آرتك” الاستثمارية قيد التشغيل، مما يدعم نمونا المستقبلي من خلال تطوير المشاريع وعمليات الاستحواذ”.

وعلق السيد زياد أبي رعد، مدير تطوير الفنادق – الشرق الأوسط وباكستان في شركة “ماريوت الدولية” قائلاً: “يسعدنا تعزيز علاقتنا مع “آرتك” وتعزيز حضورنا في البلاد من خلال ستة فنادق إضافية. تعد قطر سوقًا رئيسيًا للنمو ولا تزال تقدم فرصًا كبيرة لنا لتوسيع محفظتنا، كما أننا نتطلع إلى إدخال هذه العلامات التجارية الجديدة في هذا السوق وسنظل ملتزمين بدعم نمو قطاع السياحة في البلاد”. وتأسست شركة الريان للاستثمار السياحي “آرتِك” عام 2003 في قطر، وهي شركة مملوكة بالكامل لمجموعة الفيصل القابضة. وتنشط شركة “آرتِك” في قطاع التطوير العقاري وعمليات الاستحواذ والتأجير مع التركيز بشكل رئيسي على قطاع الضيافة والخدمات ذات الصلة، في كل من الأسواق الناشئة والمتقدمة مستهدفة الوجهات الحضرية التي تعرض إمكانات نمو طويلة الأجل. تتضمن محفظة آرتك الحالية أكثر من 34 فندقاً ومشروعاً في الشرق الأوسط، وأفريقيا، وأوروبا، وأمريكا الشمالية. بالإضافة إلى محفظتها الفندقية في المدن الرئيسية حول العالم، تمتلك آرتك خدمات متعلقة بالضيافة تقدم حلولاً فعالة من حيث التكلفة ضمن نموذج الخدمات المشتركة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format