📱 Technology

Samsung launches new flagship Galaxy S smartphone early, targets remote workers, gamers

سامسونج تطلق الهاتف الذكي الرائد الجديد Galaxy S في وقت مبكر، وتستهدف العمال عن بعد، واللاعبين

By Joyce Lee/ Reuters

SEOUL: Samsung Electronics Co Ltd on Thursday unveiled the first Galaxy S smartphone with a stylus for on-screen work called the S Pen, more than a month ahead of its usual annual release schedule for models of its flagship compact phone.

Analysts have said offering a stylus within the Galaxy S21 series might signal the South Korean tech giant will merge the S line with its other premium smartphone range, the Note, already equipped with a note-taking stylus. That could free up resources for Samsung to push its separate range high-end foldable phones as key mass products rather than niche devices.

Samsung is also looking to grab market share after China’s Huawei Technologies was hit with U.S. sanctions that restricted its supply and hurt sales, analysts have said.

An early Galaxy S21 launch is a likely tactic to capitalise on Huawei’s woes, said Counterpoint Research analyst Sujeong Lim. New iterations of the Note typically come in the second half of the year.

Lim said Samsung faces intense competition in the high-end category from Chinese vendors amid growing demand for devices that can be used for remote work amid the coronavirus pandemic, as well as play like videogaming.

In the United States, the Galaxy S21 price range starts at $799.99, the S21 Plus version at $999.99, and the S21 Ultra at $1,199.99.

The series will be widely available starting Jan. 29 through Samsung.com, carriers and retailers online, Samsung said.

With the most advanced processing chip in any Galaxy device, the S21 is 5G compatible and designed for shooting and viewing video and images as well as on-screen work. The top end of the range, the Ultra – the only version compliant with the S Pen stylus, which has to be bought separately – sports a four-lens rear camera that allows different angles and zoom shots.

Samsung plans to offer the stylus with other devices, said TM Roh, head of Samsung’s mobile communications business.

The standard S21’s screen size is 6.2 inches, with the S21 Plus at 6.7 inches and S21 Ultra is 6.8 inches, optimal for watching videos and gaming. The latter two are close in size to last year’s Galaxy Note ‘phablets’ – a cross between a phone and a tablet.

The S21 series is powered by Qualcomm Inc’s Snapdragon 888 chips or Samsung’s own Exynos 2100 chips depending on the region, Samsung said. Qualcomm said last month the 5G chips will be manufactured by Samsung’s chipmaking division. 

رويترز – ترجمة WGOQatar 

سيول: سامسونج للإلكترونيات المحدودة كشفت يوم الخميس النقاب عن أول هاتف ذكي غالاكسي S مع قلم للعمل على الشاشة يدعى S Pen ، قبل أكثر من شهر من جدول الطرح السنوي المعتاد لنماذج من هاتفها المضغوط الرائد.

وقال المحللون تقديم قلم داخل سلسلة S21 غالاكسي قد يشير إلى إمكانية دمج عملاق التكنولوجيا الكوري الجنوبي خط S مع سلسلة الهواتف الذكية الممتازة الأخرى, وهي سلسلة الNote, المجهزة بالفعل بقلم لأخذ الملاحظات. قد يؤدي ذلك إلى تحرير الموارد لسامسونج لدفع مجموعة منفصلة من الهواتف القابلة للطي الراقية كمنتجات الكتلة الرئيسية بدلا من كونها أجهزة ثانوية.

وقال المحللون إن سامسونج تتطلع أيضا إلى الاستيلاء على حصة في السوق بعد أن تعرضت شركة هواوي تكنولوجيز الصينية لعقوبات أمريكية قيدت إمداداتها وأضرت بالمبيعات.

وقال محلل أبحاث كونتربوينت سوجيونغ ليم إن إطلاق Galaxy S21 المبكر هو تكتيك من المرجح أن يستخدم في استغلال المصاعب التي تواجهها هواوي. الإصدارات الجديدة من هواتف Note تأتي عادة في النصف الثاني من السنة.

وقال ليم إن سامسونج تواجه منافسة شديدة في الفئة الراقية من البائعين الصينيين وسط تزايد الطلب على الأجهزة التي يمكن استخدامها للعمل عن بعد وسط جائحة كورونا، فضلا عن اللعب على الأجهزة المحمولة.

في الولايات المتحدة، يبدأ سعر Galaxy S21 من 799.99 دولارًا، وإصدار S21 Plus بسعر 999.99 دولارًا، وS21 Ultra بسعر 1,199.99 دولار.

وسوف تكون هذه السلسلة متاحة على نطاق واسع ابتداء من 29 يناير علىSamsung.com  البائعين وتجار التجزئة على الانترنت ، وفقا لما ذكرته سامسونج . 

 

مع شريحة المعالجة الأكثر تقدمًا في أي جهاز Galaxy ، فإن S21 متوافق مع 5G ومصمم للتصوير وعرض الفيديو والصور بالإضافة إلى العمل على الشاشة. الإصدار الأقوى من السلسلة, نسخة ال Ultra – الإصدار الوحيد المتوافق مع قلم S Pen, الذي يجب شراؤه بشكل منفصل – يحتوي على كاميرا خلفية ذات أربع عدسات تسمح بزوايا مختلفة ولقطات تكبير.

تخطط سامسونج لتقديم القلم مع أجهزة أخرى، قال تي ام روه، رئيس أعمال الاتصالات المتنقلة في سامسونج.

حجم شاشة S21 القياسي هو 6.2 بوصة، S21 Plus 6.7 بوصة وS21 Ultra هو 6.8 بوصة، وهو الأمثل لمشاهدة مقاطع الفيديو والألعاب. الأخيران يقتربان في الحجم من هاتف Galaxy Note الذي أصدر العام الماضي ‘phablets’ – وهو مزيج بين هاتف وجهاز لوحي.

سلسلة S21 مدعومة من قبل شركة كوالكوم ومعالج سنابدراجون 888 خاصتها أو معالج سامسونج Exynos 2100 اعتمادا على المنطقة، كما عبرت سامسونج. وقالت كوالكوم الشهر الماضي أن شرائح الجيل الخامس سيتم تصنيعها من قبل قسم صناعة الرقائق في سامسونج. 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format