🐎Various

Qatar Starts IHF World Cup with Victory over Angola

مونديال اليد: قطر تستهل مشوارها بالفوز على أنجولا

QNA

Alexandria: Qatar began the 2021 Handball World Cup Egypt with a 30-25 victory over Angola in Group H at the Burj Al Arab hall in Alexandria.

The rematch of the Germany/Denmark 2019 opening match between Qatar and Angola promised to be an exciting match. Angola line player Jaroslav Aguiar was the first to put the ball in the net, while Qatar only scored for the first time five minutes into the match, IHF website reported.

Both defenses stood strong. Qatar played an aggressive 6-0 defense, interrupting the Angola attack already at the nine-meter line. Angola answered with an agile 3-2-1 defense with good goalkeeping from Giovany Muachissengue between the posts. However, his counterpart Danijel Saric was even better, finishing with a 42 percent save rate.

A beautiful spin shot from pivot Yassine Sami gave Qatar the lead for the first time at 8:7 in the 18th minute. Angola drew level immediately after and held the lead for almost the rest of the half, only to give it away 25 seconds before the break. Qatar led 14:13 at half.

Frankis Marko opened the second half with a goal to give Qatar their first two-goal lead of the game. A save from Saric followed by two goals, put Qatar ahead 17:13. This time it was Angola who struggled to put the ball in the net, scoring for the first time after five minutes. The drought was followed by an unanswered 3:0 run for Angola, causing Spanish coach Valero Rivera to call a timeout at 17:16 in the 37th minute. 

قنا

الإسكندرية: استهل المنتخب القطري مشواره في النسخة السابعة والعشرين من بطولة العالم لكرة اليد المقامة في مصر، بالفوز على نظيره الأنجولي بنتيجة (30- 25)، في الجولة الأولى من منافسات المجموعة الثالثة التي تقام على صالة برج العرب بالإسكندرية .

بعد شوط أول متقارب في المستوى انتهى بفارق هدف وحيد (14-13) لصالح قطر، نجح المنتخب في الشوط الثاني في التفوق وضمان نقاط اللقاء.

وحصل أحمد مددي لاعب المنتخب القطري على جائزة افضل لاعب في المباراة بعد الأداء الرائع الذي ظهر به سواء في الدفاع أو الهجوم.

ويحصل المنتخب على راحة اليوم /السبت/ على أن يخوض صدامه المقبل مع نظيره الياباني يوم غد /الأحد/ في الجولة الثانية من المجموعة، والتي ستشهد أيضا مواجهة كرواتيا وأنجولا.

وتقام بطولة العالم لكرة اليد في مصر بمشاركة 32 منتخبا للمرة الأولى، حيث سيتأهل بطل ووصيف وثالث كل مجموعة إلى الدور الثاني (24 منتخبا)، على أن يتم تقسيم المنتخبات المتأهلة إلى أربع مجموعات بواقع ستة منتخبات في كل مجموعة، ثم يتأهل بطل ووصيف المجموعات الأربع إلى الدور ربع النهائي الذي سيقام بطريقة خروج المغلوب حتى المباراة النهائية.

وتقدم السيد أحمد الشعبي رئيس اتحاد اليد بالتهنئة إلى جميع لاعب المنتخب الوطني بعد تحقيق الفوز على أنجولا، في بداية مشوارهم ببطولة العالم لكرة اليد المقامة، خاصة بعد الجهد المميز الذي بذلوه والأداء العالي طوال شوطي المباراة.

وقال الشعبي ، في تصريح صحفي ، إن الفوز لم يكن سهلا في ظل البداية القوية التي قدمها منتخب أنجولا في الشوط الأول الذي انتهى لصالح قطر بفارق هدف وحيد، مشيرا إلى ان المنتخب القطري نجح في التعامل مع اللقاء بصورة جيدة، ونجح في تحقيق فوز مهم في بداية المشوار سيعطي اللاعبين الدافع لمواصلة المسيرة خلال المباراة القادمة امام المنتخب الياباني.

وأوضح أن المباريات القادمة ستكون صعبة، لكنه أكد ثقته في قدرات اللاعبين وتقديم المنتخب لمستويات فنية عالية بالرغم من الغيابات الكثيرة في صفوف المنتخب، والمشاركة بلاعبين من الصف الثاني.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format