🥅 LEAGUES

PSG Defeat Marseille to Win 8th Consecutive Trophee des Champions

سان جيرمان يتوج بلقب السوبر الفرنسي للمرة الثامنة تواليا

QNA

Paris: Paris Saint-Germain beat Marseille 2-1 in the Trophee des Champions on Wednesday at the Bollaert-Delelis stadium.

In just his third game in charge of the French giants, former Tottenham boss Pochettino watched his side claim the trophy for the eighth consecutive year without ever having to get out of second gear, goal.com reported.

Mauro Icardi got them on their way, sliding in from close range after 39 minutes before Neymar, making his first appearance in a month after an ankle injury, added a second from the penalty spot five minutes from time.

Dimitri Payet pulled one back for Marseille in the 89th minute, but PSG held on to claim a deserved win.

قنا

باريس: حقق باريس سان جيرمان لقب بطولة كأس السوبر الفرنسي لكرة القدم للمرة الثامنة على التوالي، بعد فوزه على منافسه مرسيليا (2 -1) في المباراة النهائية.

وسجل الأرجنتيني ماورو إيكاردي والبرازيلي نيمار دا سيلفا من ركلة جزاء في الدقيقتين (39، 85) هدفي باريس سان جيرمان، وديميتري باييه في الدقيقة (89) هدف مرسيليا.

واللقب هو 12 لباريس سان جيرمان ليعزز رقمه القياسي وصدارته لقائمة الفرق الفائزة باللقب على مدار تاريخ البطولة، مقابل سبعة ألقاب لليون وثلاثة لكل من نانت وموناكو.

في المقابل أخفق مرسيليا في حصد اللقب الغائب عنه منذ 19 عاما، ليتجمد رصيده عند لقبين بالتساوي مع بوردو علما بأن مرسيليا أحرز لقبيه الوحيدين في هذه البطولة في عامي 2010 و2011 .

كما يعد اللقب هو الأول الأرجنتيني ماوريسيو بوتشيتينو البالغ من العمر 48 عاما، المدرب الجديد لباريس سان جيرمان في مسيرته التدريبية، وذلك بعد أيام قليلة من توليه مسؤولية تدريب النادي الباريسي في الثاني من يناير الحالي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format