👮‍♂️ Government

QRCS Provides Medical Supplies to Sudan

الهلال الأحمر القطري يقدم مساعدات طبية للسودان

QNA

Doha: With funding from Qatar Fund for Development (QFFD), Qatar Red Crescent Society (QRCS) has delivered a batch of medical supplies to the Khartoum Teaching Eye Hospital in Sudan, as part of a medical convoy project to treat eye diseases under the Sudan Relief Campaign.

On this regard, Country Program Management Director at QFFD Sultan bin Ahmed Al-Asiri, said, “We are proud of our continuing partnership with our strategic partner QRCS. They made commendable efforts to execute the project up to the highest standards. This and other similar projects are crucial to go on with our development efforts in Sudan. Now, the country is particularly in need of medical assistance, in the aftermath of the flash floods of August 2020, which left behind severe damage and casualties”.

QRCSs Head of Mission in Sudan Dr. Awadullah Hamdan, stated that the medical supplies include 18 categories of assorted consumables, medications, and other items to ensure that the hospitals patients have access to medical treatment. “We will continue to deploy medical convoys in diverse specialties” he added.

A high-profile delegation from QRCS, headed by Secretary-General, Ali bin Hassan Al-Hammadi, had visited the affected districts in the capital city of Khartoum to identify the damage caused by the flooding. An agreement was signed with the Sudanese Red Crescent Society (SRCS) to establish eight water plants for the benefit of 20,000 population in North Kordofan State.

It is worth mentioning that “Salma Ya Sudan’ Campaign was launched by QRCS in August 2020. The Sudan Relief Campaign involved many emergency relief activities. Successive medical aid shipments were deployed by QRCS to Khartoum, in addition to other shipments by QRCS and the Turkish Red Crescent, under a tripartite agreement signed with SRCS. The shipments included a wide range of medical supplies, food items, hygiene kits, shelter kits, power generators, and the Kit-5 water supply system.

قنا

الدوحة: أعلن “الهلال الأحمر القطري” عن تسليم مجموعة من المستلزمات الطبية كتبرع لمستشفى العيون التعليمي في العاصمة السودانية الخرطوم، استكمالاً لمشروع القافلة الطبية لجراحة العيون ومكافحة العمى التي نفذت ضمن حملة “سالمة يا سودان” بتمويل من صندوق قطر للتنمية.

وفي هذا الصدد، قال السيد سلطان أحمد العسيري مدير إدارة برامج الدول لدى صندوق قطر للتنمية: “نحن فخورون بشراكتنا المستمرة مع شريكنا الاستراتيجي الهلال الأحمر القطري، كما نشيد بجهودهم المبذولة في سبيل تنفيذ المشروع بأفضل صورة. يعتبر هذا المشروع والمشاريع المماثلة ذات أهمية لاستكمال الجهود التنموية في جمهورية السودان الشقيقة، والتي تحتاج اليوم إلى المزيد من المشاريع الطبية، نتيجة السيول التي ضربتها في مطلع شهر أغسطس 2020 وخلفت وراءها أضراراً بشرية ومادية فادحة”.

وفي تصريح له، قال الدكتور عوض الله حمدان، مدير البعثة التمثيلية للهلال الأحمر القطري في السودان: “تتكون الأدوية والمستهلكات الطبية من 18 صنفاً من المستلزمات الطبية المتنوعة، ما بين أدوية ومواد طبية أساسية لضمان حصول المرضى في المستشفى على العلاج الطبي اللازم لهم. وسوف يواصل مكتب الهلال الأحمر القطري في السودان تسيير قوافله الطبية في كافة التخصصات”.

وسبق أن زار وفد من الإدارة العليا للهلال الأحمر القطري برئاسة أمينه العام، سعادة السفير علي بن حسن الحمادي، المناطق المتضررة في العاصمة السودانية الخرطوم، ووقف على حجم الأضرار الناجمة عن السيول التي ضربت السودان مطلع أغسطس الماضي وخلفت خسائر مادية وبشرية هائلة، كما تم توقيع اتفاقية تعاون بين الهلال الأحمر القطري ونظيره السوداني تهدف إلى إنشاء ثماني محطات مياه لخدمة 20 ألف نسمة بولاية شمال كردفان.

يذكر أن حملة “سالمة يا سودان”، التي أطلقها الهلال الأحمر القطري في شهر أغسطس الماضي، أسفرت عن تنفيذ العديد من المشاريع الإغاثية العاجلة، حيث أرسل الهلال الأحمر القطري سلسلة شحنات إنسانية متتالية إلى الخرطوم، علاوة على شحنات أخرى مشتركة بين الهلالين القطري والتركي، بموجب اتفاقية الشراكة التي وقعها الطرفان مع الهلال الأحمر السوداني.. وقد ضمت المساعدات المقدمة مواد طبية مختلفة، ومجموعة من المواد الغذائية، وحزم النظافة الشخصية، وحزم الإيواء، ومولدات كهرباء، ووحدات مياه متطورة (Kit-5).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format