💰 Business👮‍♂️ Government

Qatargas Completes First Commercial Ship-To-Ship Transfer of LNG Cargo

قطرغاز تنقل أولى شحنات الغاز الطبيعي المسال التجارية من ناقلة إلى أخرى

QNA

Doha: Qatargas Operating Company Limited (Qatargas) announced on Tuesday the completion of the first-ever commercial ship-to-ship (STS) transfer of a liquefied natural gas (LNG) cargo involving a Q-Flex LNG vessel. The transfer took place at Subic Bay, Philippines.

A full cargo of 212,000 cubic metres aboard the Qatargas-chartered Q-Flex vessel ‘Mesaimeer’ was loaded at Ras Laffan Port on 18 December 2020 and delivered as two separate parcel discharges. One parcel was delivered as the ship-to-ship transfer in Subic Bay on 6 January 2021 and the second parcel as a delivery to Jiangsu LNG terminal, China. Both sales were made to PetroChina as the customer.

Commenting on this significant accomplishment, Khalid bin Khalifa Al Thani, Qatargas’ Chief Executive Officer, stated: “We are delighted to announce this shipping breakthrough as it is for the first time that one of the largest LNG vessels, a Q-Flex, is involved in a commercial STS operation. This achievement will enable us to transport considerable volumes as efficiently as possible into key markets. Moreover, this will be an attractive option for our potential customers with limited shipping capacity and for those who are looking for smaller or irregular sized cargo parcels.” He added: “STS transfers such as this one will optimize our shipping capabilities by using our most efficient LNG vessels to shift volumes into key high-value markets. I would like to thank PetroChina, who are one of our long-term partners in the LNG industry, for their support and cooperation.”

The LNG vessel, ‘Mesaimeer,’ is on a long-term charter to Qatargas and operated by NSQL Nakilat Shipping (Qatar) Limited.

قنا

الدوحة: أعلنت شركة قطرغاز للتشغيل المحدودة /قطرغاز/ يوم الأمس، عن نقل أولى شحنات الغاز الطبيعي المسال التجارية من ناقلة إلى أخرى في خليج سوبيك بالفلبين، على متن ناقلة من طراز كيو-فليكس للغاز الطبيعي المسال المستأجرة من قبل /قطرغاز/.

وأفادت /قطرغاز/ بأنه تم تحميل الشحنة، على متن الناقلة /مسيمير/ في ميناء راس لفان في 18 ديسمبر 2020، وقد تم تسليمها على دفعتين منفصلتين، حيث تم تسليم الدفعة الأولى من ناقلة إلى أخرى في خليج سوبيك في 6 يناير 2021، وتم تسليم الدفعة الثانية إلى محطة جيانغسو لاستقبال الغاز الطبيعي المسال في الصين.

وفي معرض تعليقه على هذا الإنجاز، صرح الشيخ خالد بن خليفة آل ثاني الرئيس التنفيذي لـ/قطرغاز/ بالقول: “يسعدنا الإعلان عن هذا الإنجاز في مجال الشحن، حيث تشارك إحدى أكبر ناقلات الغاز الطبيعي المسال من طراز كيو-فليكس وللمرة الأولى في نقل شحنة تجارية من ناقلة إلى أخرى. وسوف يمكننا هذا الإنجاز من نقل كميات كبيرة بأكبر قدر ممكن من الكفاءة إلى الأسواق الرئيسية. وعلاوة على ذلك، سيكون هذا خيارا جذابا لعملائنا المحتملين من ذوي قدرات الشحن المحدودة، ولعملائنا الذين يبحثون عن شحنات بحجم صغير أو غير منتظمة الحجم”.

وأردف الشيخ خالد قائلا: “ستساعد عمليات نقل الشحنات من ناقلة إلى أخرى من هذا النوع على تحسين قدراتنا في الشحن باستخدام أكثر ناقلات الغاز الطبيعي المسال كفاءة لدينا لنقل الشحنات باختلاف أحجامها إلى الأسواق الرئيسية ذات القيمة العالية. كما أود أن أشكر بتروتشاينا، التي تعد أحد شركائنا على المدى الطويل في صناعة الغاز الطبيعي المسال، على دعمهم وتعاونهم معنا”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format