🌍 World

FBI Warns “Armed Protests” Being Planned at All 50 State Capitols

“اف بي اي” يحذر من خطط لـ”مظاهرات مسلحة ” في الولايات الـ٥٠ بأمريكا

QNA

Washington: The internal Federal Bureau of Investigation (FBI) has warned that it has received intelligence that “armed protests” were being planned at all 50 US state capitols and in Washington DC in the run-up to President-elect Joe Biden’s inauguration on Jan. 20.

“Armed protests are being planned at all 50 state capitols from January 16 through at least January 20, and at the US Capitol from January 17 through January 20,” according the FBI bulletin obtained by (CNN).

The bulletin also suggests that there are threats of an “uprising” if Trump is removed via the 25th Amendment before Inauguration Day.

The FBI are preparing for the possibility of more acts of violence after the storming of the American Congress building, when Trump supporters stormed the Capitol on Wednesday in a stunning attempt to overturn America’s presidential election.

قنا

واشنطن: حصل مكتب التحقيقات الفيدرالي الأمريكي “اف بي اي” على معلومات تفيد بأن “مظاهرات مسلحة” يتم التخطيط لها في الولايات الـ50 بأمريكا بما فيها العاصمة واشنطن، خلال الأيام القادمة وصولا إلى يوم تنصيب الرئيس المنتخب، جو بايدن في الـ20 من الشهر الجاري.

وأوضحت شبكة “سي ان ان” الأمريكية، نقلا عن مذكرة داخلية لـ”اف بي اي”، أن مظاهرات مسلحة يتم التخطيط لها في الولايات الـ50 ، من 16 يناير إلى 20 يناير، وفي الكونغرس من 17 يناير إلى 20 يناير”.

ولفتت المذكرة إلى أن هناك تهديدات من “ثورة” إذا ما تم الإطاحة بالرئيس المنتهية ولايته دونالد ترامب عبر اللجوء إلى التعديل 25 بالدستور الأمريكي، والذي ينص على أن ذلك ممكن إن كان نائب الرئيس مايك بنس على رأس القائمة مع غالبية مسؤولي حكومة ترامب، للموافقة على أن الرئيس غير لائق للمنصب والاستيلاء على السلطة منه مؤقتا.

وتأتي في الوقت الذي تصعد فيه الأجهزة الأمنية من إجراءاتها قبيل يوم التنصيب، حيث تستعد الأجهزة الأمنية لاحتمال المزيد من أعمال العنف عقب اقتحام مبنى الكونغرس الأمريكي، حيث اقتحم أنصار لترامب المبنى /الأربعاء/ الماضي للتعبير عن رفضهم إعلان فوز جو بايدن في انتخابات الرئاسة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format