🎸 Music

Rapper Dr Dre says he’s ‘doing great’ in hospital after reported aneurysm

مغني الراب “دكتور دري” يقول انه ‘بحال ممتازة’ في المستشفى بعد الإبلاغ عن تمدد الأوعية الدموية

Reuters

Veteran rapper and record producer Dr Dre said on Tuesday he was being treated by medics in hospital, after a media report said he had suffered a brain aneurysm and was in intensive care.

Celebrity news website TMZ said Dre suffered the aneurysm – a bulge in a weakened blood vessel – on Monday and was taken by ambulance to the Cedars-Sinai Medical Center in Los Angeles.

“Thanks to my family, friends and fans for their interest and well wishes. I’m doing great and getting excellent care from my medical team”, Dre said in a post on Instagram.

“I will be out of hospital and back home soon.”

TMZ said doctors were carrying out tests on the 55-year-old music mogul, who was stable and lucid.

Dre, whose real name is Andre Young, has won six Grammys.

He broke out on the music scene as a co-founding member of Compton rap collective N.W.A., the subject of Universal Pictures’ box office hit “Straight Outta Compton”. He has also produced hits for Snoop Dogg, Tupac and Eminem, among others.

Fans, as well as music artists and athletes, including Ice Cube, Snoop Dogg and LeBron James, offered prayers for his recovery on social media.

رويترز – ترجمة WGOQatar

قال مغني الراب المخضرم ومنتج الاغاني الدكتور دري يوم الثلاثاء إنه يعالج من قبل المسعفين في المستشفى، بعد أن ذكر تقرير إعلامي أنه أصيب بتمدد الأوعية الدموية في الدماغ وأنه في العناية المركزة.

وقال موقع أخبار المشاهير TMZ أن دري عانى من تمدد الأوعية الدموية – انتفاخ في وعاء دموي ضعيف – يوم الاثنين ونقل بسيارة إسعاف إلى مركز سيدارس سيناي الطبي في لوس انجليس.

“شكراً لعائلتي وأصدقائي ومشجعيني على اهتمامهم وتمنياتهم الطيبة. أنا بحال جيدة وأحصل على رعاية ممتازة من فريقي الطبي”، قال دري في منشور على إنستغرام.

“سأخرج من المستشفى وأعود إلى المنزل قريباً”.

وقالت تى ام زد ان الاطباء يجرون اختبارات على قطب الموسيقى البالغ من العمر 55 عاما والذى كان مستقرا ومستفيقاً.

وقد فاز دري، واسمه الحقيقي أندريه يونغ، بست جوائز غرامي.

ظهر على الساحة الموسيقية كعضو مشارك في تأسيس فرقة N.W.A. القادمة من كومبتون موضوع فيلم شباك التذاكر الناجح من يونيفرسال بيكتشرز “سترايت اوتا كومبتون”. كما أنتج ألحان لـ”سنوب دوج” و”توباك” و”إيمينيم”، بينهم أخرين.

وقدم المشجعون، بالإضافة إلى فناني الموسيقى والرياضيين، بما في ذلك آيس كيوب وسنوب دوج وليبرون جيمس، الصلوات من أجل تعافيه على وسائل التواصل الاجتماعي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format