💉 Health🦠Coronavirus

It takes 21 days to recover from smell, taste loss in Covid

يستغرق استعادة الشم والتذوق اللذان تسبب الإصابة بكوفيد فقدانهما ٢١ يوماً 

IANS

London – The most common symptom of Covid-19 is losing sense of smell or taste and a new study suggests that it takes around 21.6 days to recover from the symptoms in mild cases.

The reduced or distorted ability to smell during sniffing or eating is also known as olfactory dysfunction.

According to the study, published in the Journal of Internal Medicine, the patient-reported prevalence of olfactory dysfunction was 85.9 per cent in mild cases of COVID-19.

And 4.5 per cent in moderate cases and 6.9 per cent in severe-to-critical cases.

“Olfactory dysfunction is more prevalent in mild Covid-19 forms than in moderate-to-critical forms, and 95 per cent of patients recover their sense of smell at 6-months post-infection,” said lead author Jerome R. Lechien of Paris Saclay University.

To determine the results, the researchers involved 2,581 patients from 18 European hospitals.

The team also found that the average duration of olfactory dysfunction reported by patients was 21.6 days, but nearly one-quarter of affected patients reported that they did not recover their sense of smell 60 days after losing it.

Objective clinical evaluations identified olfactory dysfunction in 54.7 per cent of mild cases of COVID-19 and 36.6 per cent of moderate-to-critical cases of COVID-19. At 60 days and 6 months, 15.3 per cent and 4.7 per cent of these patients did not objectively recover their sense of smell, respectively.

Reports of Covid-19-related olfactory dysfunction describe a sudden onset of olfactory impairment, which may be in the presence or absence of other symptoms.

وكالة الأنباء الهندو-آسيوية – ترجمة WGOQatar

لندن: إن الأعراض الأكثر شيوعاً لكوفيد -19 هي فقدان حاسة الشم أو الذوق، وتشير دراسة جديدة إلى أن التعافي من الأعراض في الحالات الخفيفة يستغرق حوالي 21.6 يوماً.

ومن المعروف أيضا انخفاض أو تشتت القدرة على الشم أثناء الاستنشاق أو الأكل يعرف أيضاً بالخلل الوظيفي الشمي.

ووفقا للدراسة، التي نشرت في مجلة الطب الباطني، كان انتشار الخلل الشمي المبلغ عنه من قبل المريض 85.9 في المائة في الحالات الخفيفة من الإصابة بكوفيد-19.

و4.5 في المائة في الحالات المعتدلة و6.9 في المائة في الحالات الشديدة إلى الحرجة.

وقال المؤلف الرئيسي جيروم ر. ليشيان من جامعة باريس ساكلاي: “الخلل الشمي أكثر انتشاراً في حالات كوفيد-19 الخفيفة منه من الحالات المعتدلة إلى الحرجة، و95 في المائة من المرضى يستعيدون حاسة الشم في 6 أشهر بعد العدوى”.

ولتحديد النتائج، أشرك الباحثون 2581 مريضاً من 18 مستشفى أوروبياً.

كما وجد الفريق أن متوسط مدة الخلل الشمي الذي أبلغ عنه المرضى كان 21.6 يومًا ، ولكن ما يقرب من ربع المرضى المصابين أفادوا بأنهم لم يستعيدوا حاسة الشم بعد 60 يومًا من فقدانها.

حددت التقييمات السريرية الموضوعية الخلل في الحاسة في 54.7 في المائة من الحالات الخفيفة من كوفيد-19 و 36.6 في المائة من الحالات المتوسطة إلى الحرجة من كوفيد-19 . وفي 60 يوماً و6 أشهر، لم يسترد 15.3 في المائة و4.7 في المائة من هؤلاء المرضى حاسة الشم على التوالي.

تصف تقارير الخلل الشمي المرتبط بـ كوفيد-19 ظهورًا مفاجئًا لضعف الشم ، والذي قد يكون في وجود أو عدم وجود أعراض أخرى.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format