👮‍♂️ Government

PSA Extends Period for Completing Electronic Data of Qatar Census 2020

التخطيط والإحصاء يمدد فترة استيفاء بيانات “تعداد قطر ٢٠٢٠” إلكترونيا

QNA

Doha: The Planning and Statistics Authority (PSA) announced extending the period for completing the electronic data of Qatar Census 2020 until mid-January, due to the continuous turnout of families and individuals to complete the census data electronically.

The Authority called on the remaining families and individuals in the country to take advantage of this extension to complete their data before mid-January via www.psa.gov.qa/census2020.aspx, facilitating the process by completing it electronically.

The Authority explained that completing the data electronically is efficient and easy, as families and individuals can insert the required data and information anywhere and anytime, and with high confidentiality.

PSA praised the huge turnout on the electronic registration service in the census, reflecting the societal awareness of the importance of this project as well as technology in its implementation.

The Authority also called on all citizens and residents to cooperate in the implementation of this national project and to provide the required accurate and correct information.

قنا

الدوحة: أعلن جهاز التخطيط والإحصاء عن تمديد فترة الاستيفاء الإلكتروني لبيانات “تعداد قطر 2020” حتى منتصف يناير من العام الجاري ، وذلك نظرا لإقبال الأسر والأفراد المستمر على استيفاء بيانات التعداد إلكترونيا،

ودعا الجهاز بقية الأسر والأفراد في الدولة من مواطنين ومقيمين إلى الاستفادة من هذا التمديد واستيفاء بياناتهم قبل منتصف يناير عبر الرابط التالي: /www.psa.gov.qa/census2020.aspx/ وذلك تسهيلا عليهم باستخدام التكنولوجيا في استيفاء البيانات.

وأوضح الجهاز أن استيفاء البيانات الإحصائية إلكترونيا يتميز بالسهولة واليسر حيث بإمكان الأفراد والأسر الإدلاء بالبيانات والمعلومات الإحصائية المطلوبة في أي وقت ومن أي مكان، وبسرية تامة.

وأشاد جهاز التخطيط والإحصاء بالإقبال الكبير على خدمة التسجيل الإلكتروني في التعداد، مما يشير إلى مدى الوعي المجتمعي بأهمية هذا المشروع ودور التكنولوجيا في تنفيذه.

وقد خصص جهاز التخطيط والإحصاء الرقم المجاني 8000800 من الساعة الثامنة صباحا وحتى الثامنة مساء للرد على استفسارات الجمهور حول هذه الاستمارة الإلكترونية وكيفية استيفائها بالبيانات المطلوبة.

ودعا جميع المواطنين والمقيمين إلى التعاون لإنجاز هذا المشروع الوطني الذي يحمل شعار “تعداد ناجح لتنمية مستدامة” والمبادرة إلى التسجيل الإلكتروني وتقديم المعلومات الصحيحة والدقيقة المطلوبة، حيث يشكل التعداد أحد الركائز الأساسية في وضع الخطط الاستراتيجية التنموية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format