💉 Health🦠Coronavirus

Studies to see if Moderna COVID-19 vaccine doses can be halved may take 2 months

الدراسات لمعرفة ما إذا كان يمكن تخفيض جرعات لقاح كوفيد-١٩ من موديرنا إلى النصف قد تستغرق شهرين

Reuters

Scientists at the National Institutes of Health and Moderna Inc may take about two months to determine whether doses of the company’s COVID-19 vaccine can be halved to double the supply of the shots in the U.S., according to the agency.

The news comes as the country grapples with a surge in cases, with the number of vaccinations falling far short of early targets.

The U.S. government has been considering the move to halve the doses for Moderna’s vaccine, which requires two injections, to free up supply for more vaccinations.

The New York Times first reported on the development, citing an interview with Dr. John Mascola, director of the Vaccine Research Center at the NIH.

Moncef Slaoui, head of Operation Warp Speed, the federal vaccine program, said on Sunday CBS’ “Face the Nation” that officials were in talks with Moderna and the U.S. Food and Drug Administration about the idea.

The FDA said on Monday the idea of changing the authorized dosing or schedules of COVID-19 vaccines was premature and not supported by available data.

The U.S. Centers for Disease Control and Prevention said it had administered more than 4.8 million first doses of COVID-19 vaccines in the country as of Tuesday morning and distributed more than 17 million doses.

رويترز – ترجمة WGOQatar

ذكرت الوكالة ان العلماء في المعاهد الوطنية للصحة وشركة مودرنا قد يستغرقون حوالى شهرين لتحديد ما اذا كان من الممكن خفض جرعات لقاح الشركة المضاد لكوفيد – 19 الى النصف لمضاعفة امدادات الجرعات في الولايات المتحدة .

وتأتي هذه الأنباء في الوقت الذي تواجه فيه البلاد ارتفاعاً في عدد الحالات، مع انخفاض عدد التطعيمات إلى أقل بكثير من الأهداف الأولية.

وتدرس الحكومة الأميركية هذه الخطوة لخفض جرعات لقاح مودرنا إلى النصف، والتي تتطلب حقنتين، لتحرير إمدادات لمزيد من التطعيمات.

وكانت صحيفة نيويورك تايمز قد تحدثت لأول مرة عن هذا التطور، مستشهدة بمقابلة مع الدكتور جون ماسكولا، مدير مركز أبحاث اللقاحات في المعهد الوطني للصحة.

وقال منصف سليوي، قائد عملية “وارب سبيد”، وهو برنامج التلقيح الفدرالي على برنامج “فيس ذا نيشن” الذي يبث يوم الأحد على قناة سي بي اس أن المسؤولين يجرون محادثات مع موديرنا وإدارة الغذاء والدواء الأمريكية حول هذه الفكرة.

وقالت ادارة الاغذية والعقاقير يوم الاثنين أن فكرة تغيير جرعة أو جداول اللقاحات المضادة لكوفيد-19 المأذون بها كانت سابقة لأوانها وغير مدعومة بالبيانات المتاحة.

وقالت المراكز الأميركية لمكافحة الأمراض والوقاية منها إنها أعطت أكثر من 4.8 مليون جرعة أولى من اللقاحات المضادة لكوفيد-19 في البلاد حتى صباح يوم الثلاثاء ووزعت أكثر من 17 مليون جرعة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format