FIFA Club World Cup™

Match Officials for the FIFA Club World Cup Qatar 2020 Appointed

الفيفا يعلن عن حكام بطولة كأس العالم للأندية في قطر

QNA

Doha: The FIFA Referees Committee has announced the match officials who will officiate games during the forthcoming FIFA Club World Cup Qatar 2020.

Seven referees and 12 assistant referees have been selected for the tournament, along with seven video match officials (VMOs) to operate the video assistant referee (VAR) system.

Three female officials will take part in the tournament: Brazilian referee Edina Alves Batista and assistant referees Neuza Back (Brazil) and Mariana De Almeida (Argentina). The appointment of the female trio continues the path started at the FIFA U-17 World Cup India 2017, where Swiss referee Esther Staubli officiated one game, followed by Uruguayan referee Claudia Umpierrez, who officiated two games at the FIFA U-17 World Cup Brazil 2019.

Qatari official Khamis Al Marri will be one of the VMOs, while three officials from the United Arab Emirates will participate in the tournament, including referee Mohammed Abdullah Mohammed and assistant referees Mohamed Al Hammadi and Hasan Al Mahri.

All the selected match officials will complete their final preparations in Qatar the week before the first match kicks off.

In light of the COVID-19 pandemic, FIFA and the host country will provide the required safeguards to protect the health and safety of all involved in the competition.

The draw to finalize the detailed pairings will take place in Zurich on Tuesday January 19 at 16:00 CET.

The FIFA Club World Cup Qatar 2020 will kick-off on Monday, February 1, 2021 and will culminate with the final at Education City Stadium on Thursday, February 11, 2021.

قنا

الدوحة: أعلنت لجنة الحكام في الاتحاد الدولي لكرة القدم /فيفا/ عن أسماء الحكام الذين سيتولون إدارة مباريات كأس العالم للأندية /قطر 2020 /، التي تستضيفها الدوحة للمرة الثانية، وذلك خلال الفترة من الأول وحتى الحادي عشر من فبراير المقبل.

وتضم القائمة سبعة حكام رئيسيين واثني عشر حكما مساعدا لإدارة مباريات البطولة، إلى جانب سبعة حكام لتولي مهام التحكيم بتقنية الفيديو أثناء المباريات.

ومن بين الحكام الذين وقع عليهم الاختيار الحكم القطري خميس المري، والحكم المغربي رضوان جيد، إلى جانب ثلاثة حكام من الإمارات هم محمد عبد الله، ومحمد الحمادي، وحسن المهري.

وتضم قائمة حكام مونديال الأندية الذي تستضيفه قطر للمرة الثانية تواليا، ثلاث سيدات، بقيادة البرازيلية إيدينا ألفيس، إضافة إلى مواطنتها نيوزا باك، والأرجنتينية ماريانا دي الميدا.

وجاء تعيين الثلاثي النسوي استمرارا لتوجه الفيفا الذي بدأ في بطولة كأس العالم تحت 17 سنة بالهند 2017، حيث أدارت الحكمة السويسرية إستير ستوبلي مباراة واحدة، قبل أن تسير على طريقها الأوروجويانية كلوديا أومبيريز، التي أدارت مباراتين في كأس العالم تحت 17 سنة بالبرازيل 2019.

هذا وسيختتم جميع الحكام المختارين استعداداتهم النهائية في قطر قبل أسبوع من انطلاق المباراة الافتتاحية.

وفي ضوء جائحة (كوفيد- 19)، سيوفر الفيفا والبلد المضيف الضمانات المطلوبة لحماية صحة وسلامة جميع المشاركين في المسابقة.

هذا ومن المقرر أن تجرى قرعة المواجهات المباشرة بين الأندية المشاركة في البطولة، يوم 19 يناير الجاري بمدينة زيورخ عند السادسة مساءً بتوقيت الدوحة.

يشار إلى أن بطولة كأس العالم للأندية لكرة القدم /قطر 2020/ تنطلق في الأول من فبراير المقبل في استاد أحمد بن علي الذي جرى الإعلان عن جاهزيته الشهر الماضي، بينما يستضيف استاد المدينة التعليمية المباراة النهائية للبطولة في الحادي عشر من فبراير، كما يستضيف استاد خليفة الدولي مباريات في البطولة، وهو الاستاد الذي شهد نهائي النسخة الماضية من كأس العالم للأندية .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format