😎 LifeStyle

5 important financial decisions you must take to face 2021

أهم ٥ قرارات مالية يجب أن تتخذها لمواجهة عام ٢٠٢١

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: An article published by the Indian economic newspaper Financial Express referred to 5 financial decisions it described as “important” in order to face the financial burdens of 2021, which is expected to be a difficult financial year due to the consequences of the continuing outbreak of the Covid-19 epidemic and its negative impact on the economies of countries and the labor market.

So, what are these five steps.

1. Preparation and commitment to budgeting expenditures

This seems to be the most important of all decisions that depend on the successful implementation of this single decision. For financial discipline, where you must budget for your monthly expenses and compare the budget to the actual expenditures at the end of the month. This comparison will make you realize whether the deviation from the expense budget lines is avoidable or not. Initially you may encounter some problems but within a few cycles, the deviation between budgeted expenses and actual expenses will decrease and the system will start working. Not only your monthly budget but also, when you go out for monthly grocery shopping, carrying a pre-prepared list of things to buy will help you avoid impulsive buying. To meet your daily expenses, avoid using credit cards except in emergency situations, but use a debit card or internet banking. This will help you spend within your limits and avoid falling into a debt trap.

2. Create an emergency fund

During the Covid-19 pandemic, some lost their jobs while some were forced to work with reduced salaries. Even the self-employed did not have any internal cash flow or a decrease in cash flow during this pandemic and especially during the lockdown. This made many realize the importance of having an emergency fund. One needs an emergency fund equal to 6 months of expenses. Not only will this include your daily expenses but also all equal monthly installments for various loans. The emergency fund will help you with any emergency situation like medical emergency, job loss etc. The contingency fund should be invested in bank deposits or liquid funds that are not subject to any fluctuations and can be easily and quickly liquidated. Those who do not have such an emergency fund or have insufficient funding cannot create it suddenly. They can do this by starting a monthly SIP in a liquidity fund that can then either be kept there or placed in a fixed deposit at a bank.

3. Having adequate insurance

For the third recommendation, the report stated that you must have adequate life insurance coverage, at least 10-12 times of your annual income, and in the event that you are unable to pay the life insurance premium immediately, It is recommended to purchase a personal accident insurance policy immediately, and you must have adequate medical insurance for every member of the family to take care of hospitalization. Health insurance must be rich for all family members without any exception, given the high cost of medical treatment, in many countries.

4. Invest regularly through the SIP

The fourth recommendation is related to micro-investment through the SIP system. The structured investment plan (SIP) is one of the investment methods provided by investment funds to investors, which allows you to invest small amounts periodically instead of investing in large sums. This investment is repeated on a monthly basis and the investor contributes a fixed amount every month that is invested in specific securities. The doubling is the eighth wonder, as the great scientist Einstein once said, and regardless of your income level, you can always provide something for your future financial needs, including retirement, when your earning stops. Investing through SIP each month will help you achieve some financial discipline.

5. Exercising regularly

In the end, the newspaper dealing with the economy and money revealed that it is important to exercise with interest, because you cannot become financially fit unless you are physically fit. So, decide to do at least 45 minutes of average daily exercise to keep your body and mind in shape.

In the conclusion of the article, the newspaper stated that if you are confused or find it difficult to implement all the financial decisions mentioned above, please seek the assistance of a consultant, a financial planner to prepare your financial plan and provide you with a financial road map for your future and the course of action that you must take.

الشرق

الدوحة: أشار مقال نشرته جريدة financialexpress الاقتصادية الهندية إلى 5 قرارات مالية وصفتها بـ “المهمة” من أجل مواجهة الأعباء المالية لسنة 2021 ، التي يتوقع أن تكون سنة مالية صعبة بسبب تبعات استمرار تفشي وباء كورونا ـ كوفيد19 وتأثيره السلبي على اقتصادات الدول و سوق العمل… فما هي هذه الخطوات الخمس.

1. الإعداد والالتزام بموازنة النفقات

يبدو هذا القرار الأهم من بين جميع القرارات التي تعتمد على التنفيذ الناجح لهذا القرار الوحيد. بالنسبة للانضباط المالي ، حيث يجب عليك إعداد ميزانية لنفقاتك الشهرية ومقارنة الميزانية بالنفقات الفعلية في نهاية الشهر. ستجعلك هذه المقارنة تدرك ما إذا كان الانحراف عن بنود الميزانية للمصروفات يمكن تجنبه أم لا. في البداية قد تواجه بعض المشاكل ولكن في غضون بضع دورات ، سيقل الانحراف بين النفقات المدرجة في الميزانية والنفقات الفعلية وسيبدأ النظام في العمل. ليس فقط الميزانية الشهرية ولكن أيضًا ، عندما تخرج لشراء البقالة الشهرية ، فإن حمل قائمة معدة مسبقًا بالأشياء للشراء سيساعدك على تجنب الشراء المتهور. للوفاء بمصروفاتك اليومية ، تجنب استخدام بطاقات الائتمان إلا في حالات الطوارئ ، ولكن استخدم بطاقة الخصم أو الخدمات المصرفية عبر الإنترنت. سيساعدك هذا على الإنفاق ضمن حدودك وتجنب الوقوع في فخ الديون.

2. إنشاء صندوق للطوارئ

خلال جائحة Covid-19 فقد البعض وظائفهم بينما أجبر البعض على العمل برواتب مخفضة. حتى العاملين لحسابهم الخاص لم يواجهوا أي تدفق نقدي داخلي أو انخفاض في التدفق النقدي أثناء هذا الوباء وخاصة أثناء الإغلاق. وقد جعل هذا الكثيرين يدركون أهمية وجود صندوق للطوارئ. يحتاج المرء إلى صندوق طوارئ يساوي 6 أشهر من المصروفات. لن يشمل ذلك نفقاتك اليومية فحسب ، بل يشمل أيضًا جميع الأقساط الشهرية المتساوية للقروض المختلفة. سيساعدك صندوق الطوارئ في مواجهة أي حالة طارئة مثل حالة الطوارئ الطبية وفقدان الوظيفة وما إلى ذلك. يجب استثمار صندوق الطوارئ في الودائع المصرفية أو الأموال السائلة التي لا تخضع لأي تقلبات ويمكن تصفيتها بسهولة وبسرعة. أولئك الذين ليس لديهم مثل هذا الصندوق للطوارئ أو لديهم تمويل غير كاف لا يمكنهم إنشاؤه فجأة. لذلك يمكنهم القيام بذلك عن طريق بدء SIP (خطة استثمار منهجية) شهرية في صندوق سيولة يمكن بعد ذلك إما الإبقاء عليه هناك أو وضعه في وديعة ثابتة لدى أحد البنوك.

3. أن يكون لديك تأمين كاف

وفي التوصية الثالثة ذكر التقرير أنه يجب أن يكون لديك تغطية تأمينية مناسبة على الحياة ، على الأقل 10-12 مرة من دخلك السنوي، و في حالة عدم قدرتك على دفع قسط التأمين على الحياة على الفور ، يُنصح بشراء وثيقة التأمين ضد الحوادث الشخصية على الفور، ويجب أن يكون لديك تأمين طبي مناسب لكل فرد من أفراد الأسرة لرعاية الاستشفاء كما يجب أن يكون التأمين الصحي غنياً لجميع أفراد الأسرة دون أي استثناء، بالنظر إلى التكلفة العالية للعلاج الطبي ، في كثير من البلدان.

4. استثمر بانتظام من خلال SIP

التوصية الرابعة تتعلق بالاستثمار المصغر من خلال نظام SIP حيث تُعَد خطة الاستثمار المنظّم (SIP) إحدى وسائل الاستثمار التي تقدمها صناديق الاستثمار للمستثمرين، والتي تسمح لك باستثمار مبالغ صغيرة بشكل دوري بدلاً من الاستثمار بمبالغ كبيرة. يتكرر هذا الاستثمار بصورة شهرية ويساهم المستثمر بمبلغ ثابت كل شهر يتم استثماره في أوراق مالية محددة، فالمضاعفة هي الأعجوبة الثامنة كما قال العالم العظيم أينشتاين ذات مرة، و بغض النظر عن مستوى دخلك ، يمكنك دائمًا توفير شيء ما لاحتياجاتك المالية في المستقبل ، بما في ذلك التقاعد ، عندما يتوقف ربحك. سيساعدك الاستثمار من خلال SIP كل شهر على تحقيق بعض الانضباط المالي.

5. ممارسة الرياضة البدنية بانتظام

وفي الأخير كشفت الصحيفة التي تعنى بالاقتصاد و المال أنه من المهم ممارسة الرياضة باهتمام، لأنه لا يمكن أن تصبح لائقًا ماليًا ما لم تكن لائقًا بدنيًا. لذلك ، اتخذ قرارًا للقيام بما لا يقل عن 45 دقيقة من متوسط ​​التمارين اليومية للحفاظ على لياقة جسمك وعقلك.

وفي خاتمة المقال ذكرت الصحيفة أنه إذا كنت مرتبكًا أو تجد صعوبة في تنفيذ جميع القرارات المالية المذكورة أعلاه ، فيرجى الاستعانة بمستشار، مخطط مالي لإعداد خطتك المالية وتزويدك بخريطة الطريق المالية لمستقبلك ومسار العمل الذي يتعين عليك اتخاذه.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format