😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

Theaters look to Bond and Black Widow to spark 2021 moviegoing

دور السينما تتطلع لـ”بوند” و”بلاك ويدو” لإنعاش حركة الذهاب لمشاهدة الأفلام في ٢٠٢١

By Lisa Richwine | Reuters

Los Angeles: Movie theater operators, after a year of dismal ticket sales during the pandemic, are hoping a lineup of superheroes, fighter pilots and cinema’s most famous spy will help them stage a comeback in 2021.

Roughly two-thirds of theaters remain shut in the United States and Canada, normally the world’s largest film market. Box office receipts in 2020 plunged 80% from a year earlier.

But theater owners and industry analysts see reason for optimism as COVID-19 vaccines roll out and James Bond, Black Widow and other heroes star in new blockbusters set to begin lighting up screens in the spring.

“I think we’ll see a lot of improvements throughout 2021, but I do think it will take some time to get there,” said Shawn Robbins, chief analyst with BoxOfficePro.com. “It won’t be an overnight return to normal by any means.”

The timing of any rebound is uncertain, as debut dates could change. Hollywood executives have repeatedly shuffled their schedules as they try to judge when the pandemic will fade. Initial excitement over vaccines has been tempered by slow distribution. And audiences will have more choices to stream at home.

Currently, studios plan to send theaters a heavy lineup of big-budget movies that were yanked from the 2020 schedule.

James Bond thriller “No Time to Die,” from MGM and Comcast Corp’s Universal Pictures, is scheduled for April. “Black Widow,” from Walt Disney Co’s Marvel Studios, and Universal’s new “Fast & Furious” installment are set for May.

Anticipated summer movies include “Top Gun: Maverick” from ViacomCBS Inc’s Paramount Pictures, Universal’s animated “Minions: The Rise of Gru,” and Marvel’s “Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings.”

The theater business was buoyed by the turnout for “Wonder Woman 1984” over the Christmas holiday. While far short of a normal action movie debut, ticket sales for the movie from AT&T Inc’s Warner Bros. came in higher than expected, even though U.S. audiences could stream the film at home on HBO Max.

Warner Bros. plans the same dual-release strategy in 2021 for 17 films, including a “Dune” remake and “Godzilla vs. Kong.”

The performance of “Wonder Woman 1984” demonstrated an appetite for the big screen, B. Riley analyst Eric Wold said in a research note.

“This helps support the thesis that when consumers are allowed back to theaters with attractive content, they will once again become moviegoers,” said Wold, who follows major chains including AMC entertainment and Cinemark.

B&B Theatres, which operates in nine states, sold out some of its “Wonder Woman 1984” showtimes on Christmas Day, executives said. But they offered only 25% to 50% of seats, depending on the state, to ensure social distancing.

“We’re seeing week after week our attendance go up,” said executive vice president Bobbie Bagby Ford. But she added she did not expect the industry to hit “any semblance of normal” until vaccinations expand and attendance limits can be lifted.

“It’s probably going to be the holidays of 2021 before I see us back to full swing,” she said.

رويترز – ترجمة WGOQatar

لوس أنجلوس: يأمل مشغلو دور السينما، بعد عام من مبيعات التذاكر الكئيبة خلال الوباء، أن تساعدهم مجموعة من الأبطال الخارقين والطيارين المقاتلين وأشهر جاسوس في السينما على تنظيم العودة في عام 2021.

ولا يزال ما يقرب من ثلثي دور العرض مغلقاً في الولايات المتحدة وكندا، التي عادة ما تكون أكبر سوق للأفلام في العالم. وانخفضت إيرادات شباك التذاكر في عام 2020 بنسبة 80٪ مقارنة بالعام السابق.

لكن أصحاب المسارح ومحللو الصناعة يرون سببا للتفاؤل مع طرح لقاحات كوفيد-19 وأفلام النجوم جيمس بوند وبلاك ويدو وغيرهم من الأبطال في أفلام جديدة من المقرر أن تبدأ في إضاءة الشاشات في الربيع.

وقال شون روبنز، كبير المحللين في BoxOfficePro.com “أعتقد أننا سنشهد الكثير من التحسينات طوال عام 2021، لكنني أعتقد أن الوصول إلى هناك سيستغرق بعض الوقت. واضاف “لن تكون عودة بين عشية وضحاها الى طبيعتها باي وسيلة”.

توقيت أي انتعاش غير مؤكد، حيث يمكن أن تتغير مواعيد العرض الأولى. وقد خلط المديرون التنفيذيون في هوليوود جداولهم مراراً وتكراراً وهم يحاولون الحكم على متى سيتلاشى الوباء. وقد خفت الإثارة الأولية بشأن اللقاحات بسبب بطء التوزيع. وسيكون لدى الجماهير المزيد من الخيارات للمشاهدة في المنزل.

في الوقت الحالي، تخطط الاستوديوهات لإرسال تشكيلة كبيرة من الأفلام ذات الميزانية الكبيرة التي تم سحبها من جدول عام 2020 إلى دور العرض.

فيلم جيمس بوند “نو تايم تو داي”، من ام جي ام وكومكاست كورب يونيفرسال بيكتشرز، من المقرر طرحه في أبريل ومن المقرر طرح “بلاك ويدو”، من استوديوهات مارفل في شركة والت ديزني، والإصدار الجديد من “فاست أند فيوريوس” من استوديوهات يونيفيرسال في مايو.

وتشمل الأفلام الصيفية المتوقعة “توب غان: مافريك” من شركة باراماونت بيكتشرز فياكومكبس، والرسوم المتحركة يونيفرسال “مينيونز: ذا رايز اوف غرو”، و”شانغ تشي وأسطورة الخواتم العشر” من مارفل.

وقد تعززت أعمال السينما من الإقبال على فيلم “وندير وومان 1984” خلال عطلة عيد الميلاد. في حين أنه أقل بكثير من اي عرض اول لفيلم اكشن عادي، جاءت مبيعات التذاكر للفيلم من شركة AT&T وارنر بروس أعلى مما كان متوقعا ، على الرغم من أن الجماهير في الولايات المتحدة يمكن أن تشاهد الفيلم في المنزل على اتش بي او ماكس.

وتخطط وارنر بروس لنفس استراتيجية الإصدار المزدوج في عام 2021 لـ 17 فيلمًا، بما في ذلك نسخة جديدة من “دون ” و”غودزيلا ضد كونغ”.

أداء “وندير وومان 1984” أظهر شهية مفتوحة للشاشة الكبيرة، قال المحلل ب. رايلي اريك في مذكرة بحثية.

“وهذا يساعد على دعم أطروحة أنه عندما يسمح للمستهلكين العودة إلى المسارح مع محتوى جذاب، فإنهم سوف يكونون مرة أخرى رواد للسينما “، كما صرح وولد الذي يتابع اخبار السلاسل الكبيرة بما فيها أي ام سي. للتسلية وسينمارك.

دور بي أند بي ، التي تعمل في تسع ولايات ، باعت جميع تذاكر فيلم “ووندير وومان 1984” في بعض المرات في يوم عيد الميلاد كما عبر المديرون التنفيذيون. لكنهم لم يقدموا سوى 25% إلى 50% من المقاعد، استناداً إلى الولاية، لضمان النأى الاجتماعي.

وقال نائب الرئيس التنفيذي بوبي باغبي فورد “اننا نشهد اسبوعا بعد اسبوع حضورنا متزايد”. لكنها أضافت أنها لا تتوقع أن تصل هذه الصناعة إلى “أي مظهر طبيعي” حتى تتوسع التطعيمات ويمكن رفع حدود الحضور.

وقالت ” من المحتمل ان تكون عطلة عام 2021 هي الفترة التي نعود الى العمل فيها على قدم وساق ” .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format