🌍 World🦠Coronavirus

‘No need to panic,’ China official says of coronavirus variants

مسؤول صيني متحدثاً عن المتغيرات التي طرأت على فيروس كورونا: “لا داعي للقلق”

Reuters

BEIJING: There is no sign new coronavirus variants will affect the immune impact of a vaccine that China has just authorised for public use, a disease control official was quoted as saying on Friday.

The shot by an affiliate of state-backed company Sinopharm was approved on Thursday, the day after news of China’s first imported case of a variant spreading in Britain.

“No need to panic,” Xu Wenbo, an official at the Chinese Center for Disease Control and Prevention (CDC), told state TV.

“The mutated variant, compared with previous mutated variants …. has no obvious change so far in its ability to cause disease,” he added.

He said no impact of variants on the vaccine’s immune effect had been detected.

The variant which British scientists have named “VUI – 202012/01” includes a genetic mutation in the “spike” protein, which could theoretically result in easier spread of COVID-19.

Xu added that mutation in the virus’ protein would not effect the sensitivity of most Chinese-made COVID-19 tests that target the virus’ nucleic acids, which carry genetic information.

رويترز – ترجمة WGOQatar

بكين: نقل عن مسؤول في مكافحة الأمراض قوله، الجمعة، إنه لا يوجد ما يشير إلى أن المتغيرات الجديدة لفيروس كورونا ستؤثر على التأثير المناعي للقاح الذي سمحت به الصين للتو للاستخدام العام.

تمت الموافقة على اللقاح من قبل شركة تابعة لشركة سينوفارم المدعومة من الدولة يوم الخميس، بعد يوم من أنباء عن انتشار أول حالة مستوردة للصين لمتغير في بريطانيا.

وقال شو وينبو، المسؤول في المركز الصيني لمكافحة الأمراض والوقاية منها، للتلفزيون الحكومي: “لا داعي للذعر”.

وأضاف “المتغير المتحور، مقارنة بطفرات المتغيرات السابقة. ليس له تغيير واضح حتى الآن في قدرته على التسبب في المرض”.

وقال إنه لم يتم الكشف عن أي تأثير للمتغيرات على التأثير المناعي للقاح.

يتضمن البديل الذي أطلق عليه العلماء البريطانيون “VUI – 202012/01” طفرة جينية في بروتين “سبايك”، والذي قد يؤدي نظريًا إلى انتشار أسهل لكوفيد -19.

وأضاف شو أن الطفرة في بروتين الفيروس لن تؤثر على حساسية معظم اختبارات كوفيد-19 الصينية الصنع التي تستهدف الأحماض النووية للفيروس، والتي تحمل معلومات وراثية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format