💰 Business

Qatar Airways Cargo Takes Delivery of Three Brand New Boeing 777 Freighters

القطرية للشحن تتسلم ثلاث طائرات من طراز بوينغ ٧٧٧

QNA

Doha: Qatar Airways Cargo took delivery of three brand new Boeing 777 freighters today, bringing its total freighter fleet count to 30 freighters, consisting of two Boeing 747 freighters, 24 Boeing 777 Freighters and four Airbus A330 freighters.

Qatar Airways Cargo will introduce these freighters on its long haul scheduled routes and will also operate them as cargo charters, supporting global trade and the movement of time and temperature sensitive goods.

HE Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker said: “With the arrival of these new freighters, we are injecting much needed capacity in the market helping support global supply chains at a critical time during the pandemic. The added capacity will enable us to support the logistics around the COVID-19 vaccination which is projected to be one of the greatest logistical challenges for the industry. The 777F’s fuel-efficiency, long range and high capacity will support our airline to be more sustainable and operate additional non-stop flights to further destinations around the world, facilitating the movement of time and temperature sensitive goods. With our investments in innovation and fleet, we are able to fulfil our customers’ logistical requirements and support the continuity of global trade.”

The Boeing Company Senior Vice President Commercial Sales and Marketing Ihssane Mounir said: “During these challenging times, Qatar Airways Cargo has been transporting humanitarian relief and medical goods to those in need and we are proud that their growing fleet of 777 freighters is supporting such a commendable effort. We deeply appreciate our long-standing partnership with Qatar Airways and their confidence in the 777 freighters as the backbone of their expansive global air cargo operations.”

The Boeing 777 freighter is an efficient, long-range, and high-capacity freighter, powered by the world’s most powerful commercial jet engine, the General Electric GE90-110B1. The 777F has a revenue payload capability of more than 102 metric tonnes. It can fly 4,970 nautical miles (9,200 kilometers) and carry a full payload of 224,900 lbs (102,010 kgs) at general cargo market densities (more than 10 pounds per cubic foot), making it the world’s longest-range twin-engine freighter.

قنا

الدوحة: تسلمت الخطوط الجوية القطرية للشحن، يوم الأمس، ثلاث طائرات شحن من طراز (بوينغ 777)، حيث تواصل الشركة تعزيز أسطول الشحن لديها بأكبر طائرات الشحن في العالم وأكثرها قدرة.

ويأتي تسليم الطائرات الثلاث في الوقت الذي يضطلع فيه الشحن الجوي بدور محوري وسط انتشار جائحة كورونا /كوفيد- 19/، وخصوصاً بالنسبة للقاحات المعتمدة حديثاً، ومن المتوقع أن يزيد حجم تسليم طائرات الشحن بنسبة تتجاوز 4 بالمئة خلال العقدين المقبلين.

وأوضحت الخطوط الجوية القطرية للشحن أن الطائرات الثلاث سترفع أسطولها من هذا الطراز (بوينغ 777) 24 إلى طائرة بالإضافة إلى طائرتي شحن من طراز 747-8.

وقالت الشركة، في بيان، إنها تتميز بصفتها إحدى الشركات الرائدة في العالم من حيث الشحن الجوي، بقدرتها على نقل البضائع إلى أكثر من 60 وجهة شحن حول العالم عبر مركزها في الدوحة، كما تقوم بتسليم الشحنات عبر طائرات الركاب إلى شبكة واسعة من الوجهات.

وبهذه المناسبة، قال سعادة السيد أكبر الباكر الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، إن الشركة ستتمكن، مع وصول هذه الطائرات الجديدة، من توفير المزيد من قدرات الشحن في السوق لتلبية الطلب المتزايد أثناء فترة وباء /كوفيد- 19/.

وأضاف: “ستمكننا القدرة الإضافية أيضاً من تعزيز الخدمات اللوجستية المتعلقة بالتطعيم ضد فيروس /كوفيد- 19/، والذي من المتوقع أن يكون أحد أكبر التحديات اللوجستية للقطاع. وسنتمكن بفضل استثماراتنا في الابتكار وتوسيع الأسطول من تلبية المتطلبات اللوجستية لعملائنا وتسهيل استمرارية التجارة العالمية”.

من ناحيته، قال إحسان منير نائب الرئيس الأول للمبيعات التجارية والتسويق لدى شركة بوينغ: “تعمل الخطوط الجوية القطرية للشحن خلال هذه الأوقات الصعبة على نقل المساعدات الإنسانية والسلع الطبية للدول المحتاجة، ونحن فخورون بأن أسطولها المتنامي من طائرات شحن (بوينغ 777) يدعم هذه الجهود الجديرة بالثناء.. ونقدر شراكتنا الطويلة مع الخطوط الجوية القطرية وثقتهم بطائرات شحن 777 باعتبارها العمود الفقري لعمليات الشحن الجوي العالمية التوسعية”.

يذكر أن طائرة (بوينغ 777) للشحن، تسطيع الطيران لمسافة قدرها 4,970 ميلاً بحرياً (9,200 كيلومتر) ونقل حمولة بوزن يصل إلى 224,900 رطل (102,010 كيلوغرام).. كما تسهم قدرة الطائرة على الطيران لمسافات بعيدة في توفير التكلفة الكبيرة على المشغلين، حيث تقلل عدد مرات التوقف من رسوم الهبوط والازدحام وتكاليف مناولة البضائع وأوقات التسليم.

يشار إلى أن طائرة شحن 777 تعد الآن أكثر طائرات بوينغ مبيعاً، حيث طلب العملاء من جميع أنحاء العالم 242 طائرة منذ بدء برنامج التصنيع في العام 2005، بما في ذلك 45 طائرة في العام 2018.

Qatar Airways Cargo Takes Delivery of Three Brand New Boeing 777 Freighters
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format