👮‍♂️ Government👩🏽‍💻 Projects

MoCI plans to develop three beach resorts

وزارة التجارة تخطط لإنشاء ٣ منتجعات شاطئية

QNA

Doha: The Ministry of Commerce and Industry (MOCI), in cooperation with the National Tourism Council (NTC), is organizing an event to announce investment opportunities to establish beach resorts in Qatar, in partnership between the public and private sectors. The event is planned to take place on Wednesday, January 13, 2021, at the Doha Exhibition and Convention Center (DECC).

This initiative comes within the framework of the State’s efforts to achieve the Qatar National Vision 2030, aimed at consolidating economic diversification and supporting non-oil sectors, especially the tourism sector. The tourism sector largely contributes to strengthening Qatar’s leading position as one of the most prominent tourist destinations regionally and globally.

According to the Ministry, the investment opportunities aim at enhancing public private partnership. These opportunities include establishing large beach resorts of various sizes in Ras Abrouq, Fuwayrit and Bin Ghannam.

The Ministry thus invited investors wishing to attend the announcement of investment opportunities to register from December 31, 2020 until January 7, 2021.

قنا

الدوحة: تُنظم وزارة التجارة والصناعة بالتعاون مع المجلس الوطني للسياحة، فعالية للإعلان عن طرح فرص استثمارية لإنشاء منتجعات شاطئية في دولة قطر بالشراكة بين القطاعين الحكومي والخاص وذلك يوم الأربعاء الموافق 13 يناير 2021 في مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات.

تأتي هذه المبادرة في إطار جهود الدولة الرامية إلى تحقيق رؤية قطر الوطنية 2030 الهادفة إلى ترسيخ التنوع الاقتصادي ودعم القطاعات غير النفطية ولا سيما القطاع السياحي الذي يؤدي دوراً مهماً في تعزيز المكانة الرائدة لدولة قطر كواحدة من أهم الوجهات السياحية في المنطقة والعالم.

وأوضحت الوزارة ، أن الفرص الاستثمارية تهدف إلى تكريس الشراكة بين القطاعين الحكومي والخاص وتشمل إقامة منتجعات شاطئية كبرى بمساحات مختلفة في منطقة راس بروق وفويرط وبن غنام.

وفي هذا الصدد، دعت الوزارة المستثمرين الراغبين بحضور فعالية الإعلان عن الفرص الاستثمارية، إلى التسجيل خلال الفترة من 31 ديسمبر2020 إلى 7 يناير 2021.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format