🌍 World🦠Coronavirus

US Reports First Known Case of Covid-19 Variant

الولايات المتحدة تسجل أول اصابة بسلالة كورونا الجديدة

QNA

Washington: Colorado officials on Tuesday reported the first known case in the United States of a person infected with the coronavirus variant.

The Covid-19 variant B.1.1.7 was identified in a Colorado man in his 20s, with no travel history, Colorado Gov. Jared Polis said in a statement Tuesday. Polis said the man is in isolation in Elbert County, and will remain in isolation until cleared by health officials.

“The individual has no close contacts identified so far, but public health officials are working to identify other potential cases and contacts through thorough contact tracing interviews,” he added.

“There is a lot we don’t know about this new Covid-19 variant, but scientists in the United Kingdom are warning the world that it is significantly more contagious,” Polis said. 

قنا

واشنطن: أعلنت الولايات المتحدة الأمريكية تسجيلها لأول حالة اصابة بسلالة كورونا الجديدة في ولاية /كولورادو/ غربي البلاد.

وأفاد مكتب حاكم الولاية جاريد بوليس، في تغريدة على /تويتر/ يوم الأمس، بتسجيل أول حالة معروفة في الولايات المتحدة لشخص مصاب بالسلالة الجديدة من فيروس كورونا الذي انتشر في الآونة الأخيرة بسرعة في معظم أنحاء المملكة المتحدة، وأدى إلى إغلاق معظم جنوب إنجلترا.

وأوضح أن الأمر يتعلق بشاب في العشرينيات من عمره وهو حاليا في عزلة في مقاطعة “إلبرت” وليس له سجل سفر، لافتا إلى أنه “لم يكن للمعني أي اتصالات تم تحديدها حتى الآن، لكن مسؤولو الصحة العامة يعملون على تحديد الحالات المحتملة الأخرى”.

ويعد ظهور السلالة الجديدة للفيروس في الولايات المتحدة أمرا غير مفاجأ، إذ أشار المسؤولون منذ الأسبوع الماضي إلى أنه من المحتمل أن يكون موجودا بالفعل، ولكن ببساطة لم يتم اكتشافه.

واكتشف الباحثون الآن المتغير الجديد لفيروس كورونا والذي يعد أكثر قابلية للانتقال في 17 دولة على الأقل خارج المملكة المتحدة، بما في ذلك مناطق بعيدة مثل أستراليا وكوريا الجنوبية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format