🌍 World🦠Coronavirus

Scotland, Northern Ireland Impose Lockdown

فرض إغلاق عام في اسكتلندا وإيرلندا الشمالية

QNA

London: A general lockdown began Yesterday in Scotland and Northern Ireland to curb the spread of the new strain of coronavirus (COVID-19) that recently appeared in the United Kingdom.

The Scottish government imposed the highest level of precautionary restrictions for three weeks in most parts of the region, which include the closure of all shops selling non-essential goods, restaurants, cafes, and hotels.

Also, the government in Northern Ireland began to impose a six-week lockdown that includes closing all necessary shops and stopping sports competitions, while preventing people from meeting inside or outside homes in the night hours.

In the meantime, the health authorities in England are currently imposing a general lockdown for more than a week on about 40 percent of the population, after the announcement of the outbreak of a new strain of COVID-19 in the eastern and southeast regions of the country, which is a faster strain to spread by about 70 percent.

England, Scotland, Northern Ireland and Wales are following varying precautionary restrictions to deal with the virus approved by their local governments, according to the circumstances of the outbreak of the pandemic in each region. This comes as the total number of deaths across Britain has exceeded 70,000 since the COVID-19 outbreak, with the number of infected cases reaching more than 2.22 million cases so far. 

قنا

لندن: بدأ بالأمس فرض حالة إغلاق عام في اسكتلندا وإيرلندا الشمالية في مسعى للحد من انتشار السلالة الجديدة من فيروس /كورونا/ التي ظهرت مؤخرا في المملكة المتحدة.

وقد فرضت الحكومة الأسكتلندية أعلى مستوى من القيود الاحترازية لمدة ثلاثة أسابيع في معظم أنحاء الإقليم، والتي تشمل إغلاق جميع المحال التي تبيع بضائع غير ضرورية والمطاعم والمقاهي والفنادق.

إلى ذلك، بدأت الحكومة في إيرلندا الشمالية فرض حالة إغلاق لمدة ستة أسابيع تشمل إغلاق جميع المحال الضرورية ووقف المنافسات الرياضية، مع منع اجتماع الأشخاص داخل أو خارج المنازل في ساعات المساء والليل.

في غضون ذلك تفرض السلطات الصحية في انجلترا حاليا حالة إغلاق عام منذ أكثر من أسبوع على نحو 40 بالمئة من السكان، بعد الإعلان عن تفشي سلالة جديدة من فيروس /كورونا/ في مناطق شرقي وجنوب شرقي البلاد، وهي سلالة أسرع انتشارا بنحو 70 بالمئة من السلالة المعروفة.

جدير بالذكر أن أقاليم المملكة المتحدة الأربعة، انجلترا واسكتلندا وأيرلندا الشمالية وويلز، تتبع قيودا احترازية متفاوتة للتعامل مع الفيروس تقرها حكوماتها المحلية وفقا لظروف تفشي الوباء في كل إقليم. ويأتي ذلك فيما تخطى إجمالي عدد الوفيات في عموم بريطانيا حاجز 70 ألف حالة وفاة منذ تفشي الوباء، مع بلوغ عدد الحالات المصابة أكثر من 2.22 مليون حالة حتى الآن.

كما أعلن السيد بوريس جونسون رئيس الحكومة البريطانية، الأسبوع الماضي، خلال الأسبوع الماضي، اكتشاف “نوع جديد” من فيروس /كوفيد-19/، والذي قد يكون مسؤولا عن انتقال أسرع للمرض.

ولا يعتقد العلماء والباحثون أن النسخة المتحولة من كورونا تسبب أعراضا أكثر حدة للكوفيد، أو أنها ترفع معدل الوفيات بين صفوف المصابين به، كما تشير المعطيات، حتى الآن.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format