🌍 World🦠Coronavirus

A new study: Do masks block Coronavirus spray?

هل تحجب الكمامة رذاذ كورونا؟.. دراسة جديدة تجيب

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Researchers said that masks reduce the risk of the spread of large droplets that can transmit infection of Covid-19 when speaking or coughing by up to 99.9%, according to a new laboratory experiment conducted on mannequins and humans.

According to Al-Jazeera Net, researchers wrote in the scientific journal “Royal Society Open Science” that a woman standing two meters away from a man coughing without a mask would be exposed to such drops by 10,000 times more than if he was wearing a mask.

“There is no doubt that face masks can significantly reduce the dispersion of potentially virus-laden droplets,” said Ignazio Maria Viola – study author and expert in applied fluid dynamics at the School of Engineering at the University of Edinburgh, Scotland.

“The large respiratory droplets that come out in droplets and act like projectiles before they fall to the ground by gravity are likely the main driver of SARS-Cov-2 transmission” he explained.

Smaller, finer droplets that form aerosols, which are suspended particles, can remain suspended in the air for longer periods and pose a risk especially in poorly ventilated places; If it is crowded with people who do not wear masks or misplace them under the nose.

WHO has finally updated its guidelines for masks to recommend wearing masks indoors if other people are present and ventilation is inadequate.

Masks are mainly used to reduce the emission of virus-laden droplets from people coughing, singing, talking, or simply breathing, but they can also help prevent inhalation of droplets by the people who put them.

According to the Institute for Health Metrics and Evaluation in Washington, universal masking will reduce the number of deaths worldwide by 400,000 by April 1.

“Paper masks not only effectively prevent most large droplets measuring 20-30 microns or larger, but can also prevent droplets and fine particles released with exhalation, often referred to as aerosols,” the CDC said.

الشرق

الدوحة: قال باحثون، إن أقنعة الوجه تقلل من خطر انتشار القطرات الكبيرة التي يمكن أن تنقل العدوى بكوفيد-19 عند الحديث أو السعال بنسبة تصل إلى 99.9%، وفقًا لتجربة مخبرية جديدة أجريت على تماثيل عرض وعلى البشر.

وبحسب الجزيرة نت، فقد كتب الباحثون في المجلة العملية “رويال سوسايتي أوبن ساينس” أن امرأة تقف على بعد مترين من رجل يسعل بدون قناع ستتعرض لمثل هذه القطرات بمقدار 10 آلاف مرة أكثر مما لو كان يضع قناعا.

وقال إغناسيو ماريا فيولا- معد الدراسة والخبير في ديناميات السوائل التطبيقية في كلية الهندسة في جامعة أدنبره بأسكتلندا “لا شك في أن أقنعة الوجه يمكن أن تقلل بشكل كبير من تشتت القطرات التي يحتمل أن تكون محمّلة بالفيروسات”.

وأوضح؛ أن قطرات التنفس الكبيرة التي تخرج على شكل رذاذ، وتعمل مثل مقذوفات قبل أن تسقط على الأرض بفعل الجاذبية، تمثل على الأرجح المحرك الرئيسي لانتقال فيروس سارس-كوف-2.

ويمكن أن تظل القطرات الأصغر والأدق، التي تشكل الهباء الجوي وهي الجزيئات العالقة، معلقة في الهواء لفترات أطول وتمثل خطرا خاصة في الأماكن غير جيدة التهوية؛ إذا كانت كذلك مزدحمة بأناس لا يضعون كمامة أو يسيئون وضعها، تحت الأنف.

وقامت منظمة الصحة العالمية، أخيرا بتحديث إرشاداتها الخاصة بالأقنعة للتوصية بارتدائها في الداخل بوجود أشخاص آخرين إذا كانت التهوية غير كافية.

وتُستخدم الأقنعة بشكل أساسي لتقليل انبعاث القطيرات المحملة بالفيروسات من أشخاص يسعلون أو يغنون أو يتحدثون أو ببساطة يتنفسون، ولكنها يمكن أن تساعد أيضا في منع استنشاق الرذاذ من جانب الأشخاص الذين يضعونها. 

ووفقا لمعهد القياسات الصحية والتقييم في واشنطن، فإن تعميم وضع القناع سيقلل من عدد الوفيات في جميع أنحاء العالم بمقدار 400 ألف بحلول الأول من أبريل – نيسان.

وقال مركز السيطرة على الأمراض والوقاية منها في الولايات المتحدة إن “الأقنعة الورقية لا تمنع بشكل فعال معظم القطرات الكبيرة التي يبلغ قياسها 20-30 ميكرون أو أكبر فحسب، ولكنها يمكن أيضا أن تمنع القطرات والجزيئات الدقيقة الصادرة مع الزفير، والتي يشار إليها غالبا باسم الهباء الجوي”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format