🌍 World🦠Coronavirus

Hong Kong Increases Quarantine for Incoming Travelers to 21 Days

هونج كونج تمدد مدة الحجر الصحي الإجباري للوافدين من الخارج إلى ٢١ يوما

QNA

Hong Kong: Authorities in Hong Kong said Friday that they have extended quarantine of travelers coming into the country from 14 days to 21 days, in an attempt to contain the spread of the new variant of the COVID-19 virus.

Local authorities said that the decision applies to everyone who stayed outside of China for more than 21 days upon their arrival.

Flights from Britain to Hong Kong have also been banned. Authorities said Wednesday that some students who returned to the country from the UK have most likely contracted the new Coronavirus variant, but stressed that they took all precautionary measures to ensure the virus does not spread. 

قنا

هونج كونج: قررت سلطات هونج كونج، يوم الأمس، التمديد في مدة الحجر الصحي الإجباري لجميع القادمين من خارج الصين بدءا من /الجمعة/ لمدة سبعة أيام لتصبح 21 يوما، في محاولة لمنع انتشار السلالة الجديدة من فيروس كورونا.

وذكرت السلطات المحلية، في بيان، أن كافة الذين ظلوا في أماكن خارج الصين على مدى 21 يوما قبل وصولهم، يتعين عليهم البقاء في الحجر الصحي الإجباري في فنادق مخصصة لذلك لمدة 21 يوما.

وأوضحت أنها منعت كافة من كانوا في جنوب أفريقيا خلال الأيام 21 الماضية من ركوب الطائرات المتجهة إلى أراضي هونج كونج، مضيفة أنها حظرت أيضا كافة الرحلات القادمة من بريطانيا منذ الاثنين الماضي.

كما كشفت سلطات هونج كونج أنها رصدت أول أمس /الأربعاء/ عودة طالبين من بريطانيا مصابين على الأرجح بالسلالة الجديدة لـ /كورونا/، مؤكدة أنها اتخذت كافة الاجراءات الاحترازية للحد من احتكاكهما بالآخرين توقيا من حدوث اصابات جديدة بالفيروس المتحور.

جدير بالذكر أن بعض دول العالم أعلنت، حتى الآن، عن اكتشافها لحالات عدوى محدودة بالفيروس المتحور، على غرار بريطانيا وألمانيا وجنوب إفريقيا وهولندا والدنمارك.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format