👮‍♂️ Government

Qatar authorities spring to action after roadside bird hunt goes viral

السلطات القطرية تسارع لاتخاذ إجراءات بعد انتشار مقطع يظهر محاولة لاصطياد الطيور على جانب الطريق

Doha: Authorities in Qatar have taken action against people who were seen catching a flock of birds in a video that has gone viral on social media. 

The Minister of Interior in coordination with the Ministry of Municipality and Environment (Baladiya) initiated the action. Authorities seized tools used to catch the birds from the individuals and referred them to prosecution for legal action.

In the video being circulated online, a man can be seen hurling a net on top of what appears to be a loft of pigeons, trapping some inside, as a sedan pulls over next to the person.

الدوحة: اتخذت السلطات في قطر إجراءات ضد الأشخاص الذين شوهدوا وهم يصطادون سرباً من الطيور في مقطع فيديو انتشر على وسائل التواصل الاجتماعي. 

وقد بادر وزير الداخلية بالتنسيق مع وزارة البلدية والبيئة (البلدية) باتخاذ الإجراءات اللازمة. وصادرت السلطات الأدوات التي استخدمت لإمساك الطيور من الأفراد وأحالتهم إلى المحاكمة لاتخاذ الإجراءات القانونية.

في الفيديو الذي يجري تداوله على الانترنت، يمكن رؤية رجل يلقي شبكة فوق ما يبدو أنه سرب من الحمام، محاصراً بعضها، بينما كانت تقترب سيارة من الشخص.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format