Hotels🦠Coronavirus

Two dedicated hotels to quarantine passengers from UK: Discover Qatar

اكتشف قطر: فندقان مخصصان لحجر القادمين من المملكة المتحدة

The Peninsula Online

Doha: Passengers arriving from the UK from December 22 will have to quarantine in one of the two hotels dedicated for the same. These hotels are not to be booked by people coming from other countries.

Discover Qatar, the portal through which hotel quarantine packages are booked, said on their website that “all passengers arriving on flights originating from the UK will be required to stay at one of the following dedicated quarantine hotels: Intercontinental Doha Hotel (5 star) or Mercure Grand Doha (4 star).

“If you have already made your hotel reservation in a different hotel, and are arriving before 6am local time on 23 December, your reservation will be automatically transferred upon arrival,” it added.

If you are not on a flight from the UK you should not book either of the hotels for your mandatory quarantine stay in Qatar; you will not be permitted to check in unless your boarding pass states your journey commenced in the UK, and you will not be entitled to a refund.

For arrivals up to 6am on 23 December any differences in the cost of your original quarantine hotel will be eligible for a refund claim. After 6am local time on 23 December you will be required to pay any additional costs between your original hotel booked and either of the mandatory UK quarantine hotels, if there is a price difference. Equally you will be eligible to claim for a refund if your original quarantine booking was more expensive than the options available.

Qatar yesterday extended the hotel quarantine packages for people coming from countries which are not in the low-risk till February 15, 2021.

Source: thepeninsulaqatar

البينينسولا أونلاين – ترجمة WGOQatar 

الدوحة: سيضطر المسافرون الذين يصلون من المملكة المتحدة اعتبارًا من 22 ديسمبر إلى دخول الحجر الصحي في أحد الفندقين المخصصين لذلك. لا يجوز حجز هذين الفندقين من قبل الأشخاص القادمين من بلدان أخرى.

قالت اكتشف قطر وهي البوابة التي يتم من خلالها حجز حزم الحجر الصحي في الفنادق على موقعها الإلكتروني: “سيُطلب من جميع الركاب الذين يصلون على متن الرحلات القادمة من المملكة المتحدة الإقامة في أحد فنادق الحجر الصحي المخصصة التالية: فندق إنتركونتيننتال الدوحة (5 نجوم) أو ميركيور جراند الدوحة (4 نجوم).

وأضافت: “إذا كنت قد أجريت بالفعل حجزك الفندقي في فندق مختلف، ووصلت قبل الساعة 6 صباحًا بالتوقيت المحلي في 23 ديسمبر، فسيتم تحويل حجزك تلقائيًا عند الوصول”.

إذا لم تكن على متن رحلة جوية من المملكة المتحدة، فلا يجب عليك حجز أي من الفنادق من أجل إقامتك الإلزامية في الحجر الصحي في قطر؛ لن يُسمح لك بتسجيل الوصول إذا نصت بطاقة الصعود إلى الطائرة على أن رحلتك بدأت في المملكة المتحدة، ولن يحق لك استرداد الأموال.

بالنسبة للقادمين حتى الساعة 6 صباحًا يوم 23 ديسمبر، فإن أي فروقات في تكلفة فندق الحجر الصحي الأصلي الخاص بك ستكون مؤهلة لطلب استرداد الأموال. بعد الساعة 6 صباحًا بالتوقيت المحلي في 23 ديسمبر، سيُطلب منك دفع أي تكاليف إضافية بين الفندق الأصلي الذي حجزته وأي من فنادق الحجر الصحي الإلزامية الخاصة بالقادمين من المملكة المتحدة، إذا كان هناك فرق في السعر. وبالمثل، ستكون مؤهلاً للمطالبة باسترداد الأموال إذا كان حجزك الأصلي في الحجر الصحي أغلى من الخيارات المتاحة.

مددت دولة قطر، أمس، حزم الحجر الصحي الفندقي للقادمين من الدول الغير منخفضة المخاطر حتى 15 فبراير 2021.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format