💉 Health🦠Coronavirus

The first shipment of Pfizer vaccine arrives in Qatar

وصول الشحنة الأولى من لقاح فايزر إلى قطر

Dina Al Sabbagh – WGOQatar

Doha:  The Ministry of Health announced the arrival of the first shipment of the Coronavirus (Covid-19) vaccine, manufactured by Pfizer and BioNTech, to the State of Qatar yesterday.

Seven health centers will receive the vaccine, which are Al-Wajba, Al-Ruwais, Umm Salal, Rawdat Al-Khail, Muaither, Al-Thumama and Leabaib. The State of Qatar was one of the first countries in the world to receive this type of vaccination, which, God willing, will contribute to the gradual return of life to its previous state.

The State of Qatar is one of the countries that recorded the lowest death rates from Coronavirus in the world due to the comprehensive measures taken by the government, stressing that approval of the vaccine is the best way to end this epidemic and return life to normal.

دينا الصباغ – WGOQatar

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة عن وصول الشحنة الأولى من اللقاح المضاد لفيروس كورونا (كوفيد-19) والمصنع من قبل شركتي فايزر وبايونتيك الى دولة قطر بالأمس.

وسوف تستقبل 7 مراكز صحية اللقاح، وهي الوجبة والرويس وأم صلال وروضة الخيل ومعيذر والثمامة ولعبيب، فدولة قطر كانت من أوائل دول العالم التي تحصل على هذا النوع من التطعيم الذي سيساهم بإذن الله في عودة الحياة إلى سابق عهدها وبشكل تدريجي .

وتعد دولة قطر واحدة من الدول التي سجلت أدنى معدلات الوفيات الناجمة عن فيروس كورونا في العالم بسبب الإجراءات الشاملة التي اتخذتها الحكومة، مشددة على أن الموافقة على اللقاح هي أفضل طريقة لإنهاء هذا الوباء وعودة الحياة إلى طبيعتها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format