💰 Business

QIIB Wins Qatar’s Most Innovative Islamic Retail Bank

الدولي الإسلامي يفوز بجائزة أفضل بنك إسلامي في قطر بمجال الابتكار في خدمات التجزئة

QNA

Doha: QIIB has been chosen for ‘Qatar’s Most Innovative Islamic Retail Bank’ award 2020, instituted and granted annually by the Islamic Retail Banking Awards Committee in collaboration with Cambridge University in the UK.

Citing reasons for granting QIIB the award for the second year in a row, the Committee said, “QIIB continues to take the leading role in Islamic banking and has succeeded in maintaining stability of its various budget items. The Bank has faced the challenging circumstances wisely and maintained an upward growth trend”.

The Committee noted, “QIIB has made continuous strides in the field of digitization and it is providing comprehensive services to its customers, retail sector in particular. Prominent global credit rating agencies have praised the bank’s role and its high-level of retail services, all of which support QIIB’s deserving win of this award”.

The Islamic Retail Banking Awards Committee “expressed appreciation of QIIB’s significant efforts in providing innovative products and services to its customers that align with the best international standards in the financial sector. It is highly expected that QIIB will continue its strong role and growth in view of its wide experience and the trust bestowed on it by its vast customer base, and its ability to adapt with the market factors and different challenges, which are clearly reflected on its past performance.”

On QIIB being chosen for Qatar’s most innovative Islamic retail bank for 2020 by the Islamic Retail Banking Awards Committee, Chief Executive Officer Dr. Abdbulbasit Ahmed Al Shaibei said, “Any success we achieve and appreciation we receive are primarily due to Qatar’s robust and highly dynamic economy and its providing rich opportunities to institutions that seek to achieve their goals and build their strategies.”

“At QIIB, our strategies are always focused on meeting our customers’ expectations and understanding our first priority. We always seek to provide a personal banking experience to each customer, in the truest sense of the word”.

The CEO stated, “At QIIB, we have a wide range of innovative retail products, similar to our corporate products designed for small and medium enterprises, and our distinguished and ever-growing customer base. In addition, QIIB has a professional team that is capable of designing the best products and services that are consistent with the various banking needs”.

Dr. Al Shaibei noted: “We are honored to be granted Qatar’s most innovative Islamic retail bank award for 2020 and I am confident that such recognition from a highly reputable international organization will serve as an additional incentive to more innovative and outstanding products for our customers.”

قنا

الدوحة: حصل بنك قطر الدولي الإسلامي، على جائزة أفضل بنك إسلامي في دولة قطر في مجال الابتكار في خدمات التجزئة لعام 2020 وذلك ضمن جوائز التمويل الإسلامي التي تمنحها سنوياً لجنة جوائز الخدمات المصرفية الإسلامية بالتعاون مع جامعة كامبردج في المملكة المتحدة.

وأوضحت لجنة جوائز الخدمات المصرفية الإسلامية في شرح أسباب استحقاق الدولي الإسلامي لهذه الجائزة في مجال الابتكار في خدمات التجزئة لعام2020 وللعام الثاني على التوالي ” إن الدولي الإسلامي يواصل دوره الريادي في الصيرفة الإسلامية وحقق استقراراً في مختلف بنود ميزانيته، كما أنه واجه الظروف المستجدة بحكمة، وحافظ على الاتجاه التصاعدي في أعماله ونموه”.

وأضافت اللجنة ” إن الدولي الإسلامي حقق قفزات متسارعة في مجال التحوّل الرقمي، ويقدم خدمات شاملة لعملائه خصوصاً من الأفراد، حيث أشادت وكالات التصنيف الائتماني بدور البنك ومستواه الرفيع في مجال خدمات التجزئة على وجه الخصوص، وهو ما يؤكد فوز الدولي الإسلامي بهذه الجائزة هو فوز مستحق”.

وأعربت لجنة جوائز الخدمات المصرفية الإسلامية “عن تقديرها للجهود الكبيرة التي يبذلها الدولي الإسلامي من أجل تقديم منتجات وخدمات مبتكرة لعملائه تواكب أفضل المعايير المعتمدة في القطاع المصرفي العالمي، مشيرة إلى أنه من المرجح بقوة أن يواصل الدولي الإسلامي أداءه القوي ونموه بالنظر إلى خبرته الواسعة، والثقة التي يتمتع بها بين عملائه وقاعدتهم الكبيرة ،وقدرته على التلاؤم مع عوامل السوق وتحدياته المختلفة، كما هو واضح من مراقبة أدائه خلال السنوات الماضية”.

وفي تعليقه على اختيار لجنة جوائز الخدمات المصرفية الإسلامية للدولي الإسلامي لهذه الجائزة قال الدكتور عبد الباسط أحمد الشيبي الرئيس التنفيذي للبنك ” إن أي نجاح نحققه وأي تقدير نناله إنما يعود الفضل فيه بالدرجة الأولى إلى الاقتصاد القطري، فهو رافعة النهوض لكافة المؤسسات بأدائه المتميز والفرص الغنية التي يوفرها والدينامية العالية التي يتيحها أمام المؤسسات الساعية إلى تحقيق أهدافها وبناء استراتيجياتها”.

وأضاف الشيبي :” نحن في الدولي الإسلامي تتركز استراتيجيتنا دوماً على تلبية تطلعات العملاء، فهم أولويتنا الأولى، ونهدف على الدوام لتقديم تجربة مصرفية شخصية لكل عميل بالمعنى الحقيقي للكلمة. كما لدينا في البنك مجموعة واسعة جداً من منتجات التجزئة المبتكرة ، على غرار ما لدينا أيضاً للشركات سواء الكبيرة منها أو الصغيرة والمتوسطة، والمصممة لقاعدة عملائنا المتميزة والمتنامية باستمرار، ولدينا فريق عمل محترف قادر على تصميم أفضل المنتجات والخدمات التي تتوافق مع الاحتياجات المصرفية المتنوعة”.

واختتم الرئيس التنفيذي للبنك تصريحه قائلا ” إنه من دواعي السعادة أن يحصل الدولي الإسلامي على جائزة البنك الأفضل في قطر في مجال الابتكار في خدمات التجزئة للعام الحالي، معربا عن ثقته بأن مثل هذا التقدير من منصة دولية مرموقة سيكون بمثابة حافز إضافي يعطينا دفعة لتصميم وإطلاق المزيد من المنتجات المبتكرة والمتميزة لعملائنا”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format